Senaste nytt

Strandsatt pga av att inga plan går till/från Longyearbyen just nu

Været har iallefall bedret seg betydelig :)
Screenshot fra webcam tatt akkurat nå:
19479689058_7227e0f3b3_z.jpg

Screenshot fra replay av webcam når SAS-flyet skulle lande i går.
19045139844_ac00a316da_b.jpg

Där har du öppningen till ett EU261/2004-case iaf! Nu har de vägrat skicka hem dig ASAP.
Ditto... Här är en mycket viktig nyckel till att du bör ha på fötterna vad gäller 261/2004.

Vad gäller hela situationen är den så klart mycket olycklig, och jag hävdar bestämt att det är en försäkringssak som inte har något med SAS att göra. Mycket dåligt att Amex reseförsäkring (oavsett nivå) inte täcker detta scenario då det bör vara en situation som uppkommer ganska ofta/naturligt för frekventa resenärer.

Av din hemförsäkring låter det ju som om det bör vara möjligt att få upp till 5000 kr, om de inte hakar upp sig på begreppet "avresan".

Vidhåller, det finns inget som är så lätt att ta en försäkring, och det finns inget som är så svårt som att få ut på en försäkring.
Jag skall kolla mina försäkringar imorgon.
Tycker inte att SAS har ställt upp i denna situation som man kan önska sig i fallet med ombokning o.s.v.
Vem står för hotell kostnaden söndag till onsdag?
@Magino hoppas att det till slut ordnar sig för dig!

Hotell, frukost, lunch och middag har SAS bjudit på utan att bråka. Dock var vi tvungna att checka ut vid 11 idag då alla hotell är fulla och det är oklart vart vi ska bo i natt. Vi har fortfarande inte fått något boende för kommande natten och tillbringat dagen i lobbyn

Hotell, frukost, lunch och middag har SAS bjudit på utan att bråka. Dock var vi tvungna att checka ut vid 11 idag då alla hotell är fulla och det är oklart vart vi ska bo i natt. Vi har fortfarande inte fått något boende för kommande natten och tillbringat dagen i lobbyn

Det låter ju onekligen lite jobbigt. Man skulle ju kunna tycka att antalet personer på ön är ganska konstant om flygen inte går, så hotellen borde inte bli fulla sådär bara, men jag har uppenbarligen fel.

Då var jag i alla fall ombokad till imorgon. Dock blir jag nergraderad till go på flyget Longyearbyen - Tromsö - Oslo och sedan plus till Stockholm. Min kompis kunde åka plus hela vägen. Två sista platserna ombord.

Fortfarande inget hotellrum för natten

Det låter ju onekligen lite jobbigt. Man skulle ju kunna tycka att antalet personer på ön är ganska konstant om flygen inte går, så hotellen borde inte bli fulla sådär bara, men jag har uppenbarligen fel.
Problemet är att det anländer flertalet kryssningar som dumpar människor på ön och åker vidare.

Då var jag i alla fall ombokad till imorgon. Dock blir jag nergraderad till go på flyget Longyearbyen - Tromsö - Oslo och sedan plus till Stockholm. Min kompis kunde åka plus hela vägen. Två sista platserna ombord.

Fortfarande inget hotellrum för natten
Du har (som jeg) alderen til at finde en bar istedet! - I kan selv vælge om det er sejrs eller grav øl...

Jeg føler oprigtigt med jer, dette er rigtigt dårligt håndteret af SAS.

Toppen