Senaste nytt

Strandsatt pga av att inga plan går till/från Longyearbyen just nu

Johan Hbg

Medlem
Det där att du skulle bli automatiskt ombokad och sen visade sig inte bli det, är exakt vad som hände mig med Malaysia Airlines i lördags. Pratade med dem på lördag förmiddag, de skulle höra av sig med ny biljett etc och jag skulle inte göra något. Vid 22-tiden ringde jag dem igen och sa att jag inte hört ett smack från dem. Då så var det tydligen jag som skulle boka om och nu fanns det ju inga lediga platser förrän 2 dagar senare.

En sak är ju säkert: Vid dessa tillfällen så suger ju i princip alla flygbolag. De verkar ha gått i samma skola som säger: Ge aldrig någon information till en kund vid förseningar... Jag tror inte jag varit med om en enda gång där ett flygbolag har varit proaktivt och hjälpt mig. Däremot har jag fått bra hjälp när jag själv legat på och kommit med alternativa förslag osv.
Vilken otur du har haft, alla gånger jag haft inställda flyg / missade anslutningar med SAS har jag blivit ombokad utan en fråga.
 

johhenrik

Medlem
Vilken otur du har haft, alla gånger jag haft inställda flyg / missade anslutningar med SAS har jag blivit ombokad utan en fråga.
Missad anslutning är en sak. Men försenad departure är SAS lika dåliga som alla andra i min bok. Finns hitills inget bolag som hitills gjort det man kunde anse vore deras jobb, utan varje gång tvingas man själv hålla på o ringa o greja för att lösa det. Under 20 års tid som jag rest så kan jag inte komma på en enda gång som ett bolag bara löst det utan att man varit tvungen att vara på om o om igen. Men visst, jag kanske inte minns allt.

Grattis dig dock som aldrig haft problem vid en försening. Det är bra jobbat av SAS måste jag säga. :)
 

matte_ante

Medlem
Stänger loungen 21:00? Brukar det inte vara öppet till 30 min innan sista SAS-flygning går? Kanske bara i Köpenhamn det funkar så.. Bra resa du haft. Vad ska du hitta på nu när du inte kom iväg med Qatar då?
 

Magino

Medlem
Här har de öppet till 30 minuter innan sista planerade flyg. Tack för den SAS.

Det börjar bli svårare och svårare att hålla energi och glädjen uppe. Men det är ju inte så mycket man kan göra.
 

Bryant

Medlem
Här har de öppet till 30 minuter innan sista planerade flyg. Tack för den SAS.

Det börjar bli svårare och svårare att hålla energi och glädjen uppe. Men det är ju inte så mycket man kan göra.

Trist! Misstänker att SAS inte ligger så högt upp på din lista just nu. (Positiva dvs)
 
Toppen