Det går 2 flighter vissa dagar, tex SK4496 och SK4490 den 17 juli som inte mellanlandar i Tromsö, hem går de som SK4497 och SK4491 också det utan mellanlandning.
Även om de gör en mellanlandning i Tromsö så är det ett plan som går mellan Longyearbyen och Oslo, på samma sätt som Qantas flyger London-Sydney (men med en mellanlandning i Dubai).
Om det er fullt fra Tromsø vil du uansett kunne komme deg til fastlandet, og ha vesentlig bedre muligheter for videre reise.
Norwegian ser ut til å ha plass, du kan jo be om å bli ombooket med dem. Burde være en selvfølge i mine øyne.
Tror de lander om ca en time, og de går nok igjen asap.
De vägrade att boka om mig till Norwegian. Påstår att de inte har ett samarbete och går inte. Blev även kopplad till någon slags chef som även han vägrade. Jag förklarade att enligt EU förordningen så spelar inte det någon roll. Han sa då att ifall det var så får jag gåvidare med det rättsligt.
Nu i efterhand skulle jag bara bokat biljetter med Norwegian och skickat räkningen till SAS. Men nu hinner jag tyvärr inte ut till flygplatsen i tid.