OK, då skulle det typ bli så här. Kan personligen tycka det är enklare att förstå än att försöka tolka vad SAS menar med olika begrepp som inte på något sätt blir enkelt för passagerarna.
Visa bifogad bild 76735
Egentligen behövs inte fotnoten avseende Newark och O'Hare, eftersom detsamma gäller Europa. Access till SAS-lounge gäller ju faktiskt bara där den finns.OK, då skulle det typ bli så här. Kan personligen tycka det är enklare att förstå än att försöka tolka vad SAS menar med olika begrepp som inte på något sätt blir enkelt för passagerarna.
Visa bifogad bild 76735
Jag har en Plus resa bokad för sträckan MCO-ORD-ARN. Tolkar jag det rätt då att jag inte får gå till en Star Alliance lounge, United Club, i Orlando men jag får komma in i SAS lounge på O'Hare när jag har mitt byte där?
Har du ett *A guldkort kommer du in i United Club i Orlando, annars inte nej.Jag har en Plus resa bokad för sträckan MCO-ORD-ARN. Tolkar jag det rätt då att jag inte får gå till en Star Alliance lounge, United Club, i Orlando men jag får komma in i SAS lounge på O'Hare när jag har mitt byte där?
Nu har jag skickat claim och fått svar:
Detta stämmer inte med vad deras egen hemsida säger, eller med hur det varit tidigare när jag flugit SAS Plus:
Visa bifogad bild 76724
Jag har svarat dem och hänvisat till ovan tabell. Skulle det vara så att kundservicemedarbetaren har rätt och hemsidan fel finns det ju om möjligt ännu färre anledningar till att flyga Plus i Europa.
SAS Customer Care skrev:Hej Funcadelic,
Så bra att du hör av dig till oss.
Det är tråkigt att din resa inte blev som varken du eller vi hade tänkt oss, jag ber om ursäkt för det.
Inom några dagar kommer du att se 3000 extrapoäng på ditt Eurobonus-konto. Eftersom du är en viktig kund för oss har jag lagt till dessa poäng på ditt konto och hoppas att de ska komma till nytta vid en kommande SAS resa ut i världen.
Vi hoppas att få se dig ombord hos oss snart igen.
Med vänliga hälsningar,
Namn Namnsson
Travel Consultant, Customer Care
SAS Sales and Service
Fikk denne mailen i dag, og den er litt tvetydig:Visa bifogad bild 78640