Fick mejlet idag och blev irriterad, jag har en bokning i februari till NRT i Plus som när jag bokade gav oss tillgång till loung i NRT på väg hem.
En av anledningarna att jag boka plus var just lite lounge tid. Det kanske inte är dom bästa men för mig som inte har någon status alls så är det alltid något.
Jag vill ju anse att dom har ändrat min resa för den är inte längre så som dom har promotat den.
Jag misstänker att dom säkert har massa fin text någon stans som ger dom rätt till allt detta, men det gör inte mig mindre irriterad som kommande resenär.
EDIT: Prata med en ansvarig på SAS då jag anser att man sålt en produkt som inte längre stämmer med vad jag köpte. Han kunde inte berättiga mig tillgång till någon annan lounge, hade jag status hade det varit enklare. Han höll med att jag självklart ska ha kompensation men det bli efter resan.Men jag stod på mig att jag vill ha bekräftelse på att det blir så för annars kanske jag ska avboka utan kostnad. Lite drama är alltid bra

. Han prata då med "customer care" som bekräftade att dom självklart kompenserar för denna när jag är åter och skickar in. Så vi får se vad det hela landar på, poäng eller pengar. Har ansvariges namn, kontor och även samtalet inspelat så återstår och se.