Menar du då att KLM, Aeroflot och Accor har lyckats hitta supermänniskor bara för att de svarar på medlemmarnas frågor här på BC? Jag anser inte att det behövs 1-2 heltidstjänster för att klara av medlemmarnas frågor utan representanten skulle kunna gå in och förtydliga vissa beslut samt svara på frågor från medlemmarna. Precis som de andra representanterna gör och jag tror som sagt var inte att de är supermänniskor. Tycker fortfarande att det är väldigt konstigt att BC inte har fler företagsrepresentanter.
Jag skulle gissa på att antalet personer som har frågor till KLM, Aeroflot och Accor tillsammans kanske är ungefär max 1% av vad en representant från SAS skulle behöva svara på.
En SAS representant skulle troligtvis krävas på svar på Watergate, Smoothiegate, Loungegate, Polarrullegate, Trasig A330E i New York, förseningar pga väder när det komemr 50cm snö, hjälpa personer att boka om biljetter. Det räcker väl med att titta på denna tråd och vilka svar man vill ha från SAS här, hur ska en representant från SAS kunna svara på allt detta?
Det har mig veterligen diskuterats i typ 4 år om att ha en oficiell SAS representant men frågan har tidigare varit vilka typer av frågor ska personen då hjälpa till med? Tror inte att någon på BC skulle vara nöjd med den typ av svar som oftast förmedlas via SAS Facebook där man hänvisar resenärer till olika ställen för att få hjälp mm.
Det finns en hel del personal på SAS som läser detta forum så informationen går helt klart inte obemärkt förbi. Mig veterligen läser väldigt många flygbolag BC då och då för att hålla sig lite uppdaterade på vad vi snackar om.
Hur skulle en representant från SAS kunna gå in i denna tråd och förtydliga beslutet tycker du?
Att upprepa exakt samma sak som står i PDFen? Att säga att detta görs för att spara pengar och lägga fokus på hemma-loungerna (vilket redan kommit fram). Vilken mer information ska de komma med utöver vad som redan blivit känt? Att detta är en besparing antar jag att de flesta är införstådda med och att det är ett sparpaket som drivit dessa förändringar.