Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

SAS har aldrig haft någon representant här. Överlag har ju detta med företagsrepresentanter på forumet minskat.
Förstår inte varför det ska minska. Om BC nu hävdar sig vara ett av de större reseforumet i Norden så borde de skicka ut förfrågan till de större aktörerna exempelvis SAS, om de har intresse av att ha med en representant på BC som kan svara på medlemmarnas frågor.

BC har väl representanter från KLM och Aeroflot samt Accor här på forumet, hur är det med SAS? Har de en representant eller inte här på forumet? Har de blivit tillfrågade och tackat nej eller har de inte ens blivit tillfrågade?
Tycker det hade varit passande om det funnits någon representant för SAS här på forumet som kunde förklarat det geniala med denna förändring då jag inte ser fördelarna för oss resenärer i detta beslut.
Ja inte är det resenärerna dom tänker på, men ska dom lyckas spara 1,5 miljarder utan att säga upp folk behöver dom ju minska andra kostnader. Det här är väl en ganska lätt och snabb kostnad att bli av med, det är nog inte svårare än så.

Förstår inte varför det ska minska. Om BC nu hävdar sig vara ett av de större reseforumet i Norden så borde de skicka ut förfrågan till de större aktörerna exempelvis SAS, om de har intresse av att ha med en representant på BC som kan svara på medlemmarnas frågor.
Människor litar ofta mer på en enskild person än en organisation.
Martin och Jacob som hade kontakt med flygbolagen, inte BusinessClass som hade det.

Trist! Jag har en bokning i Plus till Barcelona som jag nu där blir av med loungen. Hade tänkt kontakta SAS med några väl valda ord om detta men om jag förstår det hela rätt så är Customer Care till för redan utförda resor. Customer Contact Center är för kommande resor men jag hittar bara ett telefonnummer dit. Någon som har en mailadress dit istället?

Om sas ska spara pengar är det nog inte helt optimalt att ha 1-2 personer som svarar på frågor på heltid på BC. Mycket av det vi vill ha svar på och hjälp med är inget som står i någon manual direkt. Ska då dessa personer kunna allt inom sas och ha rätt kontakter internt dessutom får de nog hitta en supermänniska.

Om sas ska spara pengar är det nog inte helt optimalt att ha 1-2 personer som svarar på frågor på heltid på BC. Mycket av det vi vill ha svar på och hjälp med är inget som står i någon manual direkt. Ska då dessa personer kunna allt inom sas och ha rätt kontakter internt dessutom får de nog hitta en supermänniska.
Menar du då att KLM, Aeroflot och Accor har lyckats hitta supermänniskor bara för att de svarar på medlemmarnas frågor här på BC? Jag anser inte att det behövs 1-2 heltidstjänster för att klara av medlemmarnas frågor utan representanten skulle kunna gå in och förtydliga vissa beslut samt svara på frågor från medlemmarna. Precis som de andra representanterna gör och jag tror som sagt var inte att de är supermänniskor. Tycker fortfarande att det är väldigt konstigt att BC inte har fler företagsrepresentanter.

Menar du då att KLM, Aeroflot och Accor har lyckats hitta supermänniskor bara för att de svarar på medlemmarnas frågor här på BC? Jag anser inte att det behövs 1-2 heltidstjänster för att klara av medlemmarnas frågor utan representanten skulle kunna gå in och förtydliga vissa beslut samt svara på frågor från medlemmarna. Precis som de andra representanterna gör och jag tror som sagt var inte att de är supermänniskor. Tycker fortfarande att det är väldigt konstigt att BC inte har fler företagsrepresentanter.
Jag skulle gissa på att antalet personer som har frågor till KLM, Aeroflot och Accor tillsammans kanske är ungefär max 1% av vad en representant från SAS skulle behöva svara på.
En SAS representant skulle troligtvis krävas på svar på Watergate, Smoothiegate, Loungegate, Polarrullegate, Trasig A330E i New York, förseningar pga väder när det komemr 50cm snö, hjälpa personer att boka om biljetter. Det räcker väl med att titta på denna tråd och vilka svar man vill ha från SAS här, hur ska en representant från SAS kunna svara på allt detta?
Det har mig veterligen diskuterats i typ 4 år om att ha en oficiell SAS representant men frågan har tidigare varit vilka typer av frågor ska personen då hjälpa till med? Tror inte att någon på BC skulle vara nöjd med den typ av svar som oftast förmedlas via SAS Facebook där man hänvisar resenärer till olika ställen för att få hjälp mm.
Det finns en hel del personal på SAS som läser detta forum så informationen går helt klart inte obemärkt förbi. Mig veterligen läser väldigt många flygbolag BC då och då för att hålla sig lite uppdaterade på vad vi snackar om.

Hur skulle en representant från SAS kunna gå in i denna tråd och förtydliga beslutet tycker du?
Att upprepa exakt samma sak som står i PDFen? Att säga att detta görs för att spara pengar och lägga fokus på hemma-loungerna (vilket redan kommit fram). Vilken mer information ska de komma med utöver vad som redan blivit känt? Att detta är en besparing antar jag att de flesta är införstådda med och att det är ett sparpaket som drivit dessa förändringar.

Hur skulle en representant från SAS kunna gå in i denna tråd och förtydliga beslutet tycker du?
Att upprepa exakt samma sak som står i PDFen? Att säga att detta görs för att spara pengar och lägga fokus på hemma-loungerna (vilket redan kommit fram)
Representanten skulle i denna fråga exempelvis kunna berätta hur de tänker förbättra loungerna. Vilka lounger skall bli större, blir det bättre utbud på mat och dryck, blir det live äggstationer till frukost eller vad har de för planer? Behöver inte vara mer avancerat än så.

Representanten skulle i denna fråga exempelvis kunna berätta hur de tänker förbättra loungerna. Vilka lounger skall bli större, blir det bättre utbud på mat och dryck, blir det live äggstationer till frukost eller vad har de för planer? Behöver inte vara mer avancerat än så.
Hur många inom SAS tror du sitter på svaret på dessa frågor du precis radade upp?
I en utopi hade det självklart varit perfekt med någon som kunde bistå med sådan information. Men här i forumet så ställer ju folk även krav på att SAS ska gå ut och informera på forumet om båd det ena och andra, var bara några veckor sedan det "kravet" ställdes här.

Om svaret på dina frågor hade blivit "Det är inget som är officiellt ännu", tror du forumet hade nöjt sig med det som svar?

Hur många inom SAS tror du sitter på svaret på dessa frågor du precis radade upp?
I en utopi hade det självklart varit perfekt med någon som kunde bistå med sådan information. Men här i forumet så ställer ju folk även krav på att SAS ska gå ut och informera på forumet om båd det ena och andra, var bara några veckor sedan det "kravet" ställdes här.

Om svaret på dina frågor hade blivit "Det är inget som är officiellt ännu", tror du forumet hade nöjt sig med det som svar?

Då SAS försämringar börjar träda i kraft inom två veckor så är jag ganska övertygad om att planerna om hur loungerna skall förbättras är känt hos en del personal. Har svårt att tänka mig att de kommer att sitta på något lunchmöte efter nyår och "brainstorma" hur de skall förbättra loungerna, planen finns nog redan. På din andra fråga så svarar jag ja. Skulle svaret bli att det inte är officiellt ännu så tror jag forumets medlemmar skulle nöjt sig med det svaret, för tillfället iallafall.

Toppen