Agö
Medlem
Ja, med tanke på att SAS endast flyger säsongstrafik till Barcelona så är det givet.Om man tittar på t ex CPH-BCN är det nästan en självklarhet att det blir en resa med Lufthansagruppen dvs om man vill tjäna poäng i *A.
Ja, med tanke på att SAS endast flyger säsongstrafik till Barcelona så är det givet.Om man tittar på t ex CPH-BCN är det nästan en självklarhet att det blir en resa med Lufthansagruppen dvs om man vill tjäna poäng i *A.
Sorry my bad. Du har rätt jag läste inte tillräckligt noga. Men men nu är tre flygningar ombokade till LH från SAS. Fördelen med plus biljetten och avbokning, undrar när den också försvinner.Om du flyger Business class med SAS så har du lounge i Boston, som vanligt.
Du glömde om det går i konkursNoterade också WAW och den står ju också med på listan från SAS.
Helt klart är det så att värdet av att flyga med SAS minskar. Nu skall jag bara fixa gold for life och sedan behöver man ju inte oroa sig så länge SAS är kvar i Star eller de andra bolagen inte tröttnar på SAS...
Du glömde om det går i konkurs
Även när de kommer gå in i vanliga sommarschemat kommer Luftis i princip vara bättre för de utan status och vill åka lite bättre.Ja, med tanke på att SAS endast flyger säsongstrafik till Barcelona så är det givet.
Eller ännu sämre.Ja, eller om de sparar tillräckligt mycket så kanske Lufthansa tar över SAS helt enkelt, problem löst.
Å andra sidan, om Lufthansa köper SAS så lär Eurobonus kopplas in i Miles&More. Och M&M Senator har lounge-tillgång på Eurowings-flighter. Däremot blir det ingen rolig förändring för de som har guld från något annat än Eurobonus.Eller ännu sämre.
T ex Lufthansa köper SAS och Lufthansa förvandrar SAS till en del av Eurowings (ej Star Alliance medlem).
Sedan får man ingen tillgång till loungen som Star Alliance Gold när man flyger med Eurowings (SAS).
Med tanke på att kravet att bli Miles&More Senator är mycket jobbigare än EuroBonus Gold för vanliga människor som inte reser med First class, blir det i stort sett endast försämring.Å andra sidan, om Lufthansa köper SAS så lär Eurobonus kopplas in i Miles&More. Och M&M Senator har lounge-tillgång på Eurowings-flighter. Däremot blir det ingen rolig förändring för de som har guld från något annat än Eurobonus.
Med tanke på att kravet att bli Miles&More Senator är mycket jobbigare än EuroBonus Gold för vanliga människor som inte reser med First class, blir det i stort sett endast försämring.
Amex Elite kort och/eller Amex 2-4-1 voucher lär inte finnas kvar då heller.
Jag har köpt en SAS Plus resa till/från Dublin till min sambo när vi skall till Hawaii. Hon får nu två olika produkter: en från Arlanda, en till Arlanda. Vem andra gör så?