Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Personligen bryr jag mig inte om SAS-access till dessa oftast usla "lounger" som jag dessutom har tillgång till gratis via mitt AMEX. Fast track borttagning däremot är riktigt irriterande och kan inte kosta många kronor att erbjuda oss frekventa resenärer. Som någon sa är det ju enkelt att flyga SAS till de destinationer detta gäller och ett annat alternativ hem igen. Detta lär jag börja praktisera. Det är en tydlig signal som ger snabbt utfall med sämre beläggning till hemmabasen redan vid ett mindre antal som protesterar på detta sätt.

Det här är ett exempel på SAS största bekymmer: den konsekventa inkonsekvensen.

Snart kommer SAS Plus och EBG/EBD/EBP med en bilaga på 50 sidor som beskriver i detalj varje enskild avvikelse från den produkt som finns beskriven på hemsidan.

Jag har köpt en SAS Plus resa till/från Dublin till min sambo när vi skall till Hawaii. Hon får nu två olika produkter: en från Arlanda, en till Arlanda. Vem andra gör så?

Hmmm loungen försvann i Boston. Om man väljer SAS C klass för 18kkr får man ingen lounge men åker man LH A Class får man det för samma pengar om jag nu åker dit i Mars. Samma pris för SAS C som LH A. Vad skall man välja?

Hmmm loungen försvann i Boston. Om man väljer SAS C klass för 18kkr får man ingen lounge men åker man LH A Class får man det för samma pengar om jag nu åker dit i Mars. Samma pris för SAS C som LH A. Vad skall man välja?
Tja, om man nu bortser från att det är First på Lufthansa med FCT i Frankfurt och hela den upplevelsen samt F på 747-8i plus då lounge i Boston, så tjänar du 13100 Eurobonuspoäng med Lufthansa via Frankfurt, medan du tjänar 10000 Eurobonuspoäng med SAS via Köpenhamn. Detta om du utgår från Göteborg och inte har EBG-bonus...

Som du ser är ett av alternativen sämre på allt och frågan är om Charles Heidsieck uppväger det :D

Toppen