Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Ja, dom kommer ju med största säkerhet att göra om den enligt lounge-konceptet så det är marginella förbättringar utöver att ytan lär öka kraftigt i T4-loungen (vilket ju inte är fy skam).

Alla som varit i inrikesloungen i Oslo kan föreställa sig hur marginella dom förbättringarna blir.

Sedan kommer man väl att ha större chans att slippa ståplats på CDG, EWR och ORD också...

Gör er inga andra vanföreställningar :)

Förbättring typ, det kommer att finnas både kallrökt och varmrökt lax samtidigt!

Har en hel del flyg från BHX & MAN.
Detta är en klar försämring. Att loungen i ARN blir 2,5% hjälper inte mig. SAS måste förstå att det är många av oss som är i behöv av 3:e part loungerna för att arbeta i lugn och ro.

Jag förstår att man kan tolka det så, men jag tror att andra kolumnen är en fortsättning på listan över lounger som stänger, dvs det är inte en fortsättning på fast track-listan. Om du tittar på nästa sida i dokumentet (där de listar vad som faktiskt kommer att finnas kvar) så ser du att MAN inte finns listad under lounger, men däremot för Fast track.

Med reservation för att infon kommer ifrån kundtjänst så håller dom med dig, fast track blir kvar men lougnen försvinner i MAN.

Nåväl, kanske ska man bli statuslös och bara flyga billigaste alternativet varje gång (konstiga tanke!).

SAS CDG lounge i går ..Nya stolar kan ju vara en ide..
image.jpeg

Ja lite av en storm i ett vattenglas - visst en del påverkas till det negativa men ALLA vinner på att SAS förbättrar loungerna på baserna.
Jag vet inte riktigt vad du förväntar dig när du köper SAS bullshit rakt av. SAS meddelade i veckan att man ska spara ytterligare 700 mille fram till 2019. Det blir nog inte bordsservering eller vit bourgogne den här gången heller.

Vi får inte glömma att det kan vara ganska enkelt att flyger SK bara till de flygplatser som inte har tillgång till lounge längre och att använda ett annat flygbolag på vägen tillbaka. Ta det som passar bäst.

Ja lite av en storm i ett vattenglas - visst en del påverkas till det negativa men ALLA vinner på att SAS förbättrar loungerna på baserna.
Tveksamt om det är alla som tjänar på det. Även om man bortser från de som flyger och aldrig passerar en sådan bas, men de är nog ganska få.

Lounge är ju som minst intressant vid hemmaflygplatsen, skulle jag säga. Visst blir det en hel del tid i Arlanda-loungen för min del, men det är korta besök. Det är som viktigast vid längre byten, och i andra hand vid outstations.

Vid längre byten på t.ex. CPH eller OSL skulle det kunna bli en förbättring för "Arlanda-flygare", och motsvarande från de andra baserna. Å andra sidan har man oftast korta byten på de platserna.

Och det som i andra hand vore viktigast, nämligen outstations, är det som försämras. Personligen skulle jag hellre se bättre lounger på outstations. Om jag var tvungen att välja, självklart vill alla ha förbättringar överallt om man får :)

Toppen