Jag hittade detta på BA's hemsida (publicerat 1 mars 2024):
https://www.britishairways.com/content/en/bg/executive-club/faqs/tier-point-collection-changes
What happens from 1 April 2024?
Why is the Executive Club changing the Tier Point collection period?
This change will simplify the journey for Executive Club Members by aligning all Members to the same Tier Point Collection Year, making it easier to manage travel plans for yourself, colleagues and family.
Tror ni på detta? Blir det lättare för mig själv att använda den nya kvalificeringsperioden än den tidigare? Och vad har mina kollegor att göra med min kvalificeringsperiod av Tier Points?
Kan någon förklara för mig, för BA förklarade på intet sätt hur det de nämner blev enklare?
Jag får som kund intrycket av att BA bluffar och ljuger oss rätt upp i ansiktet. Om de bluffar om sin klubb, vad mer bluffar de om? Jag har exempelvis varit rätt mycket drabbad av förseningar med BA senaste två åren. I ett fall överskred förseningen 2 timmar vid ankomsten ARN. Jag försökte då begära kompensation på BA hemsida, men fick bara ERROR och uppmaning om att försöka senare, vilket då alltid gav samma svar. Jag kan inte utesluta att detta ERROR helt enkelt var en del av en planerad fördröjningsstrid från företagets sida.