Senaste nytt

Stora ändringar till British Airways Executive Club fr.o.m 1-APRIL-2025

Excuse my abbreviation of text. Would it be clearer if I write "First class passengers flying Star Alliance"?
Yes, but when did the Star Alliance rules ever say that Star Alliance airlines must provide first class lounge access to customers flying in the partner airline's first class? The documents said they must provide business class/Star Gold lounge access to such customers where their own customers have such lounge access. Referring to Star Alliance airline-operated lounges.

But there is this:

International First Class Customers​

As an International First Class Customer, you have access to International First Class and any Star Alliance member carrier’s own lounges at the airport where your flight departs (not including ultra-premium exclusive lounges*) if the following conditions are met:
  • You present a boarding pass in International First Class on a Star Alliance member airline operated flight
  • Your flight departs on the same day of your visit or latest by 05.00 AM next morning.
  • The lounge shows the Star Alliance Logo at the entrance.
You are entitled to bring one eligible guest travelling on the same Star Alliance flight departing from the local airport.
*Some member airlines offer exclusive lounges for their own ultra-premium customers: Lufthansa HON/First Class Lounges in Frankfurt and Munich; SWISS HON/First Class Lounges in Zurich and Geneva; Austrian HON/First Class Lounges in Vienna; Thai Airways Spa Lounge in Bangkok; Singapore Airlines The Private Room in Singapore (subject to change).

Last edited:
Skulle inte tråden handla om förändringarna i BA Executive club :p Har haft BA-Gold i + 10 år. First Galleries i T5 tycker jag håller en bra standard, men efter pandemin blev det sämre, t ex försvann ju den klassiska BA-burgaren. Har varit där en del på söndag em och då brukar det vara mycket folk, men plats hittar man alltid. First Galleries i T3 i har jag besökt nu och då, betydligt lugnare och jag tror det ska vara samma utbud som i T5. Men är man Emerald och flyger flyger från T3 då är det Cathay first som gäller 8 dagar i veckan. Enda nackdelen är om man har en layover på 5-6 timmar så är den inte så stor. Men då kan man ju alltid börja i BA's, Qantas, eller Americans lounger om man vill sitta och jobba, eller tvärtom.

Skulle inte tråden handla om förändringarna i BA Executive club :p Har haft BA-Gold i + 10 år. First Galleries i T5 tycker jag håller en bra standard, men efter pandemin blev det sämre, t ex försvann ju den klassiska BA-burgaren. Har varit där en del på söndag em och då brukar det vara mycket folk, men plats hittar man alltid. First Galleries i T3 i har jag besökt nu och då, betydligt lugnare och jag tror det ska vara samma utbud som i T5. Men är man Emerald och flyger flyger från T3 då är det Cathay first som gäller 8 dagar i veckan. Enda nackdelen är om man har en layover på 5-6 timmar så är den inte så stor. Men då kan man ju alltid börja i BA's, Qantas, eller Americans lounger om man vill sitta och jobba, eller tvärtom.

Ber om ursäkt för min off-topic kommentar om BA- vs LH-lounger. Jo, tråden skulle väl handla om förändringarna av executive club.

Mycket av det jag varit inne på har formulerats bättre av en annan person:

"Trust is also a key element of any successful relationship and I’m afraid you have irreversibly broken ours by effectively announcing an immediate change to the scheme. Many people (including myself) will have already booked flights for their new status year and now feel they have wasted their money since the new tier point levels are so unachievable. Those that were aiming for Gold for Life and were close also feel betrayed. As well as the ridiculous £550,000 spend required for Gold For Life, what’s to say you won’t just change your mind and get rid of it completely at short notice? For example, if you have 85% of the current target, you would require another £80,000 worth of spending under the new scheme to get Gold for Life. That is one hell of a gamble that most people will not take."

Källa (och läsvärd full text): https://www.turningleftforless.com/an-open-letter-to-british-airways-ceo-sean-doyle/

En helt annan sak. Jag misstänker att det är ett stort gäng här, inklusive undertecknad, som tappar Guldet på BA den 30/4 -26. Det låter som ett bra läge för att köra en lounge hopping resa till T3 i slutet av april -26:cool:

Tanken kan vara god, men det kanske blir extra fullt i loungerna då...

Toppen