Jannes
Medlem
First class pax on *A flights.Star First? Det finns ingen Star First. Alliansen har Star Silver och Star Gold. Star First finns inte för närvarande.
First class pax on *A flights.Star First? Det finns ingen Star First. Alliansen har Star Silver och Star Gold. Star First finns inte för närvarande.
Ursäkta mitt förkortande av text. Blir mer tydligt om jag skriver "Förstaklass passagerare som flyger Star Alliance"?Star First? Det finns ingen Star First. Alliansen har Star Silver och Star Gold. Star First finns inte för närvarande.
Star Alliance refererar inte till dem som “Star First”. Star Alliances manualer och juridiska dokument nämner inte "Star First".First class pax on *A flights.
Yes, but when did the Star Alliance rules ever say that Star Alliance airlines must provide first class lounge access to customers flying in the partner airline's first class? The documents said they must provide business class/Star Gold lounge access to such customers where their own customers have such lounge access. Referring to Star Alliance airline-operated lounges.Excuse my abbreviation of text. Would it be clearer if I write "First class passengers flying Star Alliance"?
Palmens forum-inlägg är varken en manual eller ett juridiskt dokument.Star Alliance refererar inte till dem som “Star First”. Star Alliances manualer och juridiska dokument nämner inte "Star First".
Som allianskunder har vi policyvillkor som vårt pass.Palmens forum-inlägg är varken en manual eller ett juridiskt dokument.
Skulle inte tråden handla om förändringarna i BA Executive clubHar haft BA-Gold i + 10 år. First Galleries i T5 tycker jag håller en bra standard, men efter pandemin blev det sämre, t ex försvann ju den klassiska BA-burgaren. Har varit där en del på söndag em och då brukar det vara mycket folk, men plats hittar man alltid. First Galleries i T3 i har jag besökt nu och då, betydligt lugnare och jag tror det ska vara samma utbud som i T5. Men är man Emerald och flyger flyger från T3 då är det Cathay first som gäller 8 dagar i veckan. Enda nackdelen är om man har en layover på 5-6 timmar så är den inte så stor. Men då kan man ju alltid börja i BA's, Qantas, eller Americans lounger om man vill sitta och jobba, eller tvärtom.
En helt annan sak. Jag misstänker att det är ett stort gäng här, inklusive undertecknad, som tappar Guldet på BA den 30/4 -26. Det låter som ett bra läge för att köra en lounge hopping resa till T3 i slutet av april -26![]()