Tack, missade den delen av artikeln"Gamla" vouchers kommer funka precis som när de tjänades in. Om du tittar på länken i första inlägget i denna tråd så finns det en FAQ som besvarar denna och många andra frågor.
Tack, missade den delen av artikeln"Gamla" vouchers kommer funka precis som när de tjänades in. Om du tittar på länken i första inlägget i denna tråd så finns det en FAQ som besvarar denna och många andra frågor.
Jösses Amalia.. Har precis läst/skummat ikapp denna tråd. Hade missat detta.Detta var tråkiga nyheter...åker med två vouchers vartannat år för familjen i business men med den här ändringen blir det klart försämring...finns det något syfte att ha kvar kortet för att jag fortfarande har betalkorts varianten??.....
Jag tänkte mer en fiktiv spend under alla årets dubbelhelger vad en rimligtvis kan spendera på tre helger med sas kreditgräns. Då tog jag summan 100 000kr som räknexempel. Jag själv har mer än spend på Amex än så.Kanske att jag missförstår ditt exempel men har du ’bara’ en spend på 100 tsek på Amex så får du ju inga vouchers och frågar du mig så är ju det en stor anledning till att ha AMEX, dessutom är det ju mycket dyrare än MC
I ditt exempel bör du väl även lägga på 500 poäng/månad för de månader du inte har dubbelpoängshelg dvs 4500 + 10000 = 14500 poäng?
Men som sagt, jag kanske har missförstått
Kanon, tack! Ja då är det verkligen all in på Amex nu framöver.Som vi har räknat på tidigare i tråden så behöver du under en dubbelhelg spendera mer än 33333 kr i SEK eller 12500 kr i utländsk valuta eller 7700 kr på flygbiljetter på sas.se för att det ska vara förmånligt (nivåpoängsmässigt) att använda MC Premium istället för Amex Elite.
För mig personligen är det en förbättring.För majoriteten av svenska Amex innehavare måste dagens nyheter vara en klar försämring av villkoren.
Vi med gamla betalkortsvarianten betalar mer i årsavgift än kreditkortsvarianten. Minns att Amex/SAS försökte få oss med gamla korten att byta till nya genom att sänka intjänad poäng per spenderad kr, sedan höjde de årsavgiften för betalkortsvarianten och höjde återigen till 15p / 100kr. Jag föredrar betalkortsvarianten och har därför ej bytt men antar att villkorsändringen gäller alla då jag fick mail om ändringen.Jösses Amalia.. Har precis läst/skummat ikapp denna tråd. Hade missat detta.
Sitter i liknande sits/frågeställning. Har den gamla betalkortsvarianten. Har primärt jagat upp til 150k för att få den årliga 2-4-1 (för att använda för longhaul C). Skall det tolkas som att denna förmån försvinner? Tycker mig mest läst om kreditkorten i tråden, men kan såklart missat. Antar att alla kort rullas under samma buss?
Ok. Jag har inte fått något mail vad jag sett, så därav undran. Det kommer kanske.Vi med gamla betalkortsvarianten betalar mer i årsavgift än kreditkortsvarianten. Minns att Amex/SAS försökte få oss med gamla korten att byta till nya genom att sänka intjänad poäng per spenderad kr, sedan höjde de årsavgiften för betalkortsvarianten och höjde återigen till 15p / 100kr. Jag föredrar betalkortsvarianten och har därför ej bytt men antar att villkorsändringen gäller alla då jag fick mail om ändringen.
Har inte Dankort några erbjudanden?Ok. Jag har inte fått något mail vad jag sett, så därav undran. Det kommer kanske.
Således är det slut på eran 2-4-1 för egen del. Synd. Bara hoppas det kommer något alternativ till danska kunder (som saknats länge...).