Thornado
Medlem
Också: vad är intjäningen på Elite respektive Premium? Där har du svaret på varför det går fortare.
Vouchers har inget att göra med intjänade poäng, utan triggas vid 150kSEK spend (och 300kSEK för Elite) oavsett vilket Premium/Elite.
Också: vad är intjäningen på Elite respektive Premium? Där har du svaret på varför det går fortare.
Jo, jag vet. Jag tänkte bara på att man tjänar ihop poängen fortare men det har som sagt inte med saken att göra.Vouchers har inget att göra med intjänade poäng, utan triggas vid 150kSEK spend (och 300kSEK för Elite) oavsett vilket Premium/Elite.
JaOm man har Amex Premium idag, tjänat in årets voucher redan och uppgraderar till Elite. Kan man tjäna in ytterligare 2 nya då i år om man når spenden?
För majoriteten av Premium-innehavare, ja, det håller jag med om.För majoriteten av svenska Amex innehavare måste dagens nyheter vara en klar försämring av villkoren.
Kom också ihåg att man nyligen höjt avgiften på Elite, samt den minskade tillgången på bonusplatser som skett efter övergången till Skyteam. Trist utveckling.För majoriteten av Premium-innehavare, ja, det håller jag med om.
Men för majoriteten av Elite-innehavare så tror jag det är ganska hugget som stucket. Jag skulle tro att de flesta (så klart inte alla) som betalar för ett Elite har en spend på >300 000 poäng. Så de kommer få ungefär samma eller fler nivåpoäng framöver. Visst finns det några som har låg spend och bara har kortet för nivåpoängen, men jag tror de är i klar minoritet.
Jag skrev ju sist jag kollade?Fel, det står ingenstans. Hänvisa gärna till var det står? Den skrivelsen är borttagen sedan några månader tillbaka.