Senaste nytt

Stolar på Thai Airways Boeing 747

Men dagens Bangkok-Köpenhamn-Phuket flyg är triangeloperation, så kanske blir det Bangkok-Stockholm-Phuket?

Jo, det blir nog samma triangel som på CPH-rutten. Märkligt dock att man inte skriver ut avgångstiderna från Phuket...

F ö ska det bli intressant att se vilka 747 som kommer att gå på ARN/CPH nästa vinter.
Förhoppningsvis har man gjort sig av med alla gamla sammetskabiner, och antagligen flyttar man över några av de ej uppdaterade planen.
(Som vi tidigare tyckte var riktigt bra..)
Samt om man behåller PE/BC lösningen. I så fall kan det nog bli en riktigt prisvärd produkt.

Enligt en tråd på FT så har FRA första prio när de väl levereras. Så länge det blir 77W eller A380 så att de inte slänger in en 747 är jag nöjd.

Liksom jag, nu hoppas jag dock att Thai ser BKK-FRA rutten som prioriterad och aldrig skulle komma på tanken att slänga in gamla F där :)

Tänk om ni får B747 med gamla First class. :eek:
Om det var jag, skulle jag gråta...

På min alldeles nybokade FRA-BKK + BKK-FRA i F så visar Thais site W BOEING 747-400 (921) på nedvägen och BOEING 777-300 (922) tillbaka. Så det ser ut att bli old-school på nedresan om detta schema håller sig.

Hummern är beställd! (dock kan jag inte komma åt någon sätesbokning från thais knöliga site)

(dock kan jag inte komma åt någon sätesbokning från thais knöliga site)[/QUOTE]

Mailade precis Thais svenska kontor (reservation@thaiairways.se) och reserverade platser fick bekräftelse på 5 min

På min alldeles nybokade FRA-BKK + BKK-FRA i F så visar Thais site W BOEING 747-400 (921) på nedvägen och BOEING 777-300 (922) tillbaka. Så det ser ut att bli old-school på nedresan om detta schema håller sig.

Ja, men det finns två modeller av First class stolar på THAI Boeing B747-400.

Om du har otur, kommer du att sitta i den.
Bilden av THAIs gamla First class stolar (Källa: Airliners.net)

annars i den.
Bilden av THAIs nya First class stolar (Källa: Airliners.net)

Toppen