Senaste nytt

Stolar på Thai Airways Boeing 747

Thain börjar med direktlinjer ARN/CPH/OSL-Phuket från och med Nov 2012

Kanske är av relevans för folk som i framtiden söker på denna tråd, även om det inte är till BKK.

Stockholm-Phuket direkt

Tack för tipset.

Dagflyg från Bangkok är mycket användbar. Speciellt när jag vill klämma in Bangkok inom 24 timmars transfer vid bokning av en bonusresa. ;)
Thai Airways svensk sida skrev:
Bangkok-Arlanda tisdag/torsdag avresa kl 13:00 - landar kl 18:50 samma dag

Tack för tipset.

Dagflyg från Bangkok är mycket användbar. Speciellt när jag vill klämma in Bangkok inom 24 timmars transfer vid bokning av en bonusresa. ;)

Tror tyvärr att det är en felskrivning på Thais sida - det är nog returen från HKT som avgår kl 13:00 (det stämmer in med tisd/torsd.)

Thai Airways Intl 962 - Operated by Thai Airways Intl
13:00 Bangkok Suvarnabhumi (BKK), TH - 18:50 Stockholm (ARN), SE (5167 miles) Total distance 5167 miles
11h50m Thai Airways Intl 962, Meal, 744

Du har rätt:cool:

Anledningen till triangelopetationen kan mycket väl bero på att HKT Runway endast mäter 3000 m och det är för lite för en fulltankad 747:a Där hittar vi nog förklaringen till att många charterflyg måste tanka halvvägs hem till Skandinavien.

Välkommen till BusinessClass.se, Carl!

Anledningen till triangelopetationen kan mycket väl bero på att HKT Runway endast mäter 3000 m och det är för lite för en fulltankad 747:a Där hittar vi nog förklaringen till att många charterflyg måste tanka halvvägs hem till Skandinavien.
Det kan vara förklaringen. Tidigare trodde jag att de(charterbolag) stannade i Sharjah hemvägen för att tanka billigt bränsle.

Välkommen till BC.se Carl!

Är 3000 meter verkligen för kort för en Boeing 747?

3000 meter blir lite tight med tanke på att 400 serien kräven lite över 3000 meter dessutom. Detta gäller dock vid MTOW, men det är väl det man bör räkna med.

Toppen