Senaste nytt

Stolar på Thai Airways Boeing 747

Hej Jacob. Jag har just bokat 3 platser i F på TG923 Frankfurt till Bangkok i oktober (med US-Airwayspoäng) och får upp att flygningen utförs av flygplanstypen 773. Vad jag kan se har inte 773 F däremot finns något som heter 77w som verkar vara Jet Airwayskärran. Kan det vara så eller kan 773 betyda något annat?

Det är ganska garanterat ett Jet Airways flygplan eftersom deras övriga Boeing 777 inte har första klass.

Gällande tidigare statement i denna tråden ARN/OSL/CPH direct till HKT. Det är väl så att det bara är direkt till HKT, och hem via BKK. Precis som TG har opererat denna vintern, eller?
Kul om de kör nästa säsong från ARN samt OSL oxxå!

Gällande tidigare statement i denna tråden ARN/OSL/CPH direct till HKT. Det är väl så att det bara är direkt till HKT, och hem via BKK. Precis som TG har opererat denna vintern, eller?
Kul om de kör nästa säsong från ARN samt OSL oxxå!

Ja, endast mot Phuket som är direktflyg.

Senast jag flög hem från HKT så åkte vi charter, nonstop till ARN med Corsair 747, förmodar att den var fulltankad.

Jag har bokat dessa flighter under slutet av maj i First Class.

FRA-BKK TG923 B773
BKK-SYD TG475 B744

SYD-BKK TG472 B744
BKK-MUC TG924 B744

Läser man denna tråd så hittar man bilder på allt från

Aircraft Interiors International - November 2011
till
http://i133.photobucket.com/albums/q61/lufthansa747/TGFBKKSYDBKK/20.jpg
http://i133.photobucket.com/albums/q61/lufthansa747/TGFBKKSYDBKK/62.jpg

Ganska stora skillnader mellan stolarna, nån som vet vad som gäller på respektive sträcka och flygplanstyp?

Skulle gissa att du får åka i fin svit i ex-Jet Airways 773 från FRA. Dock ej riktigt så modernistisk som den på första bilden.
Och i kabinen på undre bilden övriga flighter.

Den första bilden är hur 7442orna, som bland annat flyger till Stockholm, kommer att se ut efter de har uppgraderat kabinen. Andra bilden visar hur de ser ut just nu. Denna uppgradering kommer att starta i år, lite osäker om datum.

Tredje bilden är hur din kabin troligen kommer se ut på BKK-SYD, SYD-BKK och BKK-MUC.

På FRA-BKK kommer du troligen att åka med ett plan som Thai har hyrt från Jet Airways. Dessa har egna "sviter" som går att stänga helt.

Toppen