Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Rickard_O

Medlem
Skulle betala med mitt Amex på Pressbyrån alldeles nyss. Funkade inte.
Damen i kassan berättade att slutat ta det väldigt nyligen. Verkligen synd.

Pressbyrån Ronneby.
Hon var väldigt säker på sin sak.

Hoppas hon har fel. Måste kolla på en pressbyrån när jag kommer till Stockholm ikväll.
Damen i kassen lär få nytt jobberbjudande från huvudkontoret snart!

1673473575615.png
 
Ticket (Resebyrån) tar ej Amex på hemsidan. Ett försök att övertala säljaren att lägga in en blänkare till högre beslutfattare att ta Amex även på hemsidan med motivering att fler poängsamlare kanske skulle bli mer motiverade att köpa resor från dem då hade jag inte mycket för.
 
Last edited:

jetset

Ny medlem
Känns som det är fler och fler som nekar Amex nu, märks främst när man handlar med Klarna på nätet. Tråkig utveckling. Märkte bland annat att Apoteket slutat, men att flera andra Apotek accepterar det. Sen Apotea också.
 
Bokade ett Ibishotell i Frankrike igår inför påsken på Accors webb och angav mitt Amex som garanti för sen ankomst. Idag hörde hotellet av sig på mejl och skrev att för stays från 1 april kan de inte ta emot Amex som garanti längre och hänvisade till "the new European standard". Aldrig hört förut, vad kan detta vara? Hotellet krävde att jag uppdaterade bokningen med ett Visa eller MC. Lät mest som nått slags fishing...
 
Toppen