Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Sukhoi

Medlem
Coop Daglivs vid Fridhemsplan tar Amex. De har dock haft ouppdaterade maskiner så blipp fungerar ej, du får köra med chippet. Har ej dagsfärsk info, men det är konstigt om de ändrat precis nu.
Hej är det någon Coop butik som tar Blipp med Amex? Samma med Shell. Endast chip.


Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
 

Micce1980

Medlem
Cip på Coop här med. Min Ica Maxi har gått bakåt i tiden och med sina nya kortläsare tar de inte längre "blipp" på amex utan man måste föra in chipet... Det går bakåt i tiden just nu här känns det som. :)
 

infosky

Medlem
Cip på Coop här med. Min Ica Maxi har gått bakåt i tiden och med sina nya kortläsare tar de inte längre "blipp" på amex utan man måste föra in chipet... Det går bakåt i tiden just nu här känns det som. :)
Är det den nya svarta kortläsaren på ICA så tar de Amex via blipp, men man behöver lägga kortet rätt och ibland prova flera gånger!
 

eddo

Medlem
Är det den nya svarta kortläsaren på ICA så tar de Amex via blipp, men man behöver lägga kortet rätt och ibland prova flera gånger!
Ja, upplever också det och inte bara med Amex utan den tjorvar med alla kort. Mer regel än undantag att man får blippa flera gånger.

Har förresten tyvärr besökt flertalet ICA här uppe i norr senaste tiden som inte accepterar amex. Även vissa som gjort det tidigare men som nyligen slutat, tråkigt.
 

Homer

Medlem
Detta var lite kul, att en Amerikansk kedja inte tar American Express.

De la ned samarbetet med Amex för flera år sedan, före det var det bara Amex som gällde.
 
Last edited:
Toppen