Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

palmen

Moderator
Det som förvånade mig var att stora coop inte tar sas amex trots samarbetet med coop medmera kring Eurobonuspoäng.
Alla Coop butiker ska ta amex, måste vara något exceptionellt some hänt där du försökt betala.

Coop och eurobonus har dock is väldigt liten korrelation vad det gäller amex. Det är något som varje företag själv tar beslut om.
 
Alla Coop butiker ska ta amex, måste vara något exceptionellt some hänt där du försökt betala.

Coop och eurobonus har dock is väldigt liten korrelation vad det gäller amex. Det är något som varje företag själv tar beslut om.
Den här butiken tar inte amex, har frågat. Vet inte hur exceptionellt det är...
 

palmen

Moderator
Jag handlar maten online, och väldigt sällan i denna coop-butik (Coop Daglivs Fridhemsplan om någon undrar).
Så du betalar online antar jag? Då är det nog där skon klämmer. Någon som har bättre koll på Coop och online köp kan säkert bekräfta/dementera huruvida det ska gå med amex.

Tycker ändå det kan vara läge att prata med Coop och göra dom medvetna om problemet.
 
Så du betalar online antar jag? Då är det nog där skon klämmer. Någon som har bättre koll på Coop och online köp kan säkert bekräfta/dementera huruvida det ska gå med amex.

Tycker ändå det kan vara läge att prata med Coop och göra dom medvetna om problemet.
Nej, inte online på coop. Handlar enstaka gånger i denna fysiska butik, som inte tar amex. Nån som vill/orkar gräva i det är välkommen att göra det. Jag fortsätter handla online på en annan butik och de få köp som görs i denna butik blir på SAS MC.
 
Toppen