Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

joakgarp

Medlem
Grävde lite mer hos Klarna. En jäkla röra där med kunskapen hos dem.. Men en agent bekräftade att deras svenska marknad bara stödjer svenska kort. Mitt amerikanska Amex fungerade bra i våras så detta är nog något nytt de har hittat på. Ni med Amex från NL får gärna verifiera med.

Begränsningen verkar dock bara gälla Amex och inte Mc eller Visa. Båda mina Mc och Visa är europeiska och fungerar bra.
 

Delayed

Medlem
Min Coop i Fruängen ville inte ta Amex i dag. Samma terminaler som tidigare. Felmeddelande ”Kortet gäller ej här” eller liknande o ilsket rött. Trist utveckling.
Jag frågade kundtjänst och fick precis svaret att alla coopbutiker ska ta AMEX via chip så jag gissar på en tillfällig störning. Själv har jag såvitt jag minns aldrig haft problem på någon coopbutik.
 

BjörnL

Medlem
Jag frågade kundtjänst och fick precis svaret att alla coopbutiker ska ta AMEX via chip så jag gissar på en tillfällig störning. Själv har jag såvitt jag minns aldrig haft problem på någon coopbutik.

Jag får det felet ibland på coop, men hittills har det alltid hjälpt att ta ut och sätta tillbaka kortet en eller två gånger.
 
Toppen