Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Delayed

Medlem
Skrev till Klarnas twitter och de svarade att Klarna inte stödjer Amex längre, oavsett land som kortet kommer ifrån inklusive svenska Amex.
Är detta väldigt nytt? 29/7 fungerade I alla fall Amex hos Apotea via Klarna. Mitt Amex ligger även kvar som primär betalmetod i klarnaappen, vilket iofs inte nödvändigtvis betyder att det fungerar.

Kan det röra sig om ett exempel på när kundtjänst har noll koll?
 

mha321

Medlem
Är detta väldigt nytt? 29/7 fungerade I alla fall Amex hos Apotea via Klarna. Mitt Amex ligger även kvar som primär betalmetod i klarnaappen, vilket iofs inte nödvändigtvis betyder att det fungerar.

Kan det röra sig om ett exempel på när kundtjänst har noll koll?
Funkade fint även idag för en halvtimme sedan. Utan att blanda in appen och valde "kort" på siten där man betalar men det var klarna som var förmedlare fortsatt och det står klarna på transaktionen i amex appen.
 
Funkade fint även idag för en halvtimme sedan. Utan att blanda in appen och valde "kort" på siten där man betalar men det var klarna som var förmedlare fortsatt och det står klarna på transaktionen i amex appen.
Betalade också med Amex via Klarna idag, hos Apotea. Lite mer OT: det är väldigt irriterande att Amex bara beskriver köpet på fakturan med "Klarna". På fakturorna från exv SAS Mastercard står det alltid butiksnamnet efter "Klarna*".
 

joakgarp

Medlem
Är detta väldigt nytt? 29/7 fungerade I alla fall Amex hos Apotea via Klarna. Mitt Amex ligger även kvar som primär betalmetod i klarnaappen, vilket iofs inte nödvändigtvis betyder att det fungerar.

Kan det röra sig om ett exempel på när kundtjänst har noll koll?
Testade på nytt på Apotea och det gick inte. Då är det istället mitt amerikansk Amex som Klarna blockar. Inte svenska Amex-kort som deras Twitter hävdade.
 

Delayed

Medlem
Testade på nytt på Apotea och det gick inte. Då är det istället mitt amerikansk Amex som Klarna blockar. Inte svenska Amex-kort som deras Twitter hävdade.
Sånt där är förbannat irriterande! Jag trodde hela idén med internationella kreditkort är att de ska accepteras internationellt! Grrrr!
 

infosky

Medlem
Är detta väldigt nytt? 29/7 fungerade I alla fall Amex hos Apotea via Klarna. Mitt Amex ligger även kvar som primär betalmetod i klarnaappen, vilket iofs inte nödvändigtvis betyder att det fungerar.

Kan det röra sig om ett exempel på när kundtjänst har noll koll?

Nej, det stämmer inte! Klarna stödjer Amex men handlaren måste tydligen upprätta ett eget avtal för att kunna implementera det. Har diskuterats tidigare i tråden.
 
Toppen