Senaste nytt

SSSS är inte alltid likvärdig

Jag och en god vän gjorde två USA-resor 2014 och 2015, vi fick SSSS varsin gång och i båda fallen kontrollerades vi endast på en flygplats, i Skandinavien (Arlanda resp. Kastrup), det var även endast SSSS på ett av boardingkorten och inte på anslutande flyg.

Jag och en god vän gjorde två USA-resor 2014 och 2015, vi fick SSSS varsin gång och i båda fallen kontrollerades vi endast på en flygplats, i Skandinavien (Arlanda resp. Kastrup), det var även endast SSSS på ett av boardingkorten och inte på anslutande flyg.
Ok, låter vettigt. Innan jag gick in och tog ut ett mobilt boardingpass så hade jag bara ett fysiskt för alla tre flighter. På detta stod det SSSS. Enligt vad flera har sagt i denna tråd hade jag åkt på extra kontroll även i Chicago med det kortet.

Någon som vet hur vanligt det är att få SSSS ?
14!

Med andra ord, den faktiska chansen är hemlig. Och beror väldigt mycket på vem du är, var du reser till/från, och hur du reser. Står du t.ex. på någon av deras listor, så är chansen 100%. Likaså finns det rapporter att under vissa perioder t.ex. alla som flugit till en viss flygplats inom vissa tider alltid hamnar på den osv.

Jag får SSSS relativt ofta känns det som, kanske en gång på 10 till USA. Men i förrgår på flighten mellan Trinidad och Miami så var det trots SSSS ingen extra kontroll. Åtm ingen som jag märkte av.

Toppen