Senaste nytt

Snus och tullregler

Seriously? Jag rättar mig. Vanliga tuggummin förbjudna, med nikotin okej. :confused:

Haha jaa. Ganska obegripligt. En annan obegriplig sak är att den restriktiva attityden mot tobak inte verkar ha fått fullt genomslag. Såg fler rökande ungdomar i Singapore än hemma i Sverige...

Kom till Norge i Tisdags med bil och hade 18 dosor lös. Bye bye. Dem tog alla av mig men ingen bot. Hade jag kört på rött ”något att förtulla” så hade jag fått betala för mängden som överstiger ransonsen du får ha med.

Uppdatering: återkom till Singapore idag med flyg från Langkawi. Eftersom jag hade 11 timmar till nästa flyg (flyger kl 01:10 till Peking) genomgick jag samma procedur för att komma in i landet. Liksom förra gången låste jag in snuset i bagageförvaringen airside. Tömde dock en dosa portionssnus i handbagaget. Blev utplockad i tullen och fick bagaget röntgat. Ingen reaktion på det. Antagligen letar de efter alkohol eftersom Langkawi är tax free-område.

Återigen - jag rekommenderar inte ovanstående utan berättar bara hur jag gjorde.

Sådär. Är nu på plats i Singapore. Låste in två stockar på Changi. 17 SGD för
fyra dagar. ”Råkade” glömma två dosor i byxfickan och det gick vägen så nu klarar jag fyra dagar även om jag får hushålla med det snus jag har.
Left luggage (bagageförvaring) på Singapore Changi terminal 2 Transit area (efter immigration):
rps20180121_155101.jpg

Kartan: left luggage finns bred vid mäns toa (märkerad) i den här kartan.
rps20180121_155116.jpg

Prislista:
rps20180121_155047.jpg

Toppen