Senaste nytt

Snus och tullregler

Tullade in 2 extra dosor (5 totalt) till Nya Zealand precis och fick betala 21.20 NZD. Hade lätt kunnat skita i det men ville inte chansa.
Tog också kort på "prislistan" om det är intressant för någon.
852ec234e3acc50c28e10cecafc16325.jpg

Kalas, det skall jag också prova. De kan väl knappast bötfälla/straffa en när man frågar?
Provade detta, gick på rött med en dosa snus i handen och frågade om jag fick ta med den in i landet. Gick sådär, ”Follow me” fick jag till svar. Fick fylla i ett formulär där jag frivilligt gav ifrån mig en olaglig vara. Så nu är man utan snus i fyra dagar. Låste dock in snus på Changi, så det löser sig för resten av resan.

Jag hade INTE valt att glömma en dosa i fickan och gå på grönt. Tror inte det blir särskilt kul om man blir tagen då.

Provade detta, gick på rött med en dosa snus i handen och frågade om jag fick ta med den in i landet. Gick sådär, ”Follow me” fick jag till svar. Fick fylla i ett formulär där jag frivilligt gav ifrån mig en olaglig vara. Så nu är man utan snus i fyra dagar. Låste dock in snus på Changi, så det löser sig för resten av resan.

Jag hade INTE valt att glömma en dosa i fickan och gå på grönt. Tror inte det blir särskilt kul om man blir tagen då.

Köp nikotin-tuggummi så klarar du dig!

Spännande! Kände du dig som en förbrytare?

Toppen