Dum idé att ha någon extra dosa i fickan eller är kontrollen stenhård? Ska inte vara där så många dagar så kan ju faktiskt förtulla till ockerpriser.För resor till länder med viktrestriktioner såsom exempelvis Australien och Nya Zeeland där det är tillåtet att ta in 50 gram kan jag rekommendera G.3 Super Slim White Portion Strong. Extra små men extra starka prillor. På baksidan av dosorna står det att det är 16,5 gram snus i varje dosa eller 30 st x 0,53 gram vilket inte är samma sak (tryckfel, skärpning Swedish Match). Man får alltså tullfritt ta med sig 90+ prillor vilket räcker lite längre i vart fall. Och det går ju som sagt alltid att skatta in snuset i ovanstående länder om man vill ta med mer.
Men som ni kanske läst tidigare kan snus bli tillåtet på Nya Zeeland under 2018.
Chewing tobacco, snus and inhaled nicotine products to be legalised in New Zealand | Stuff.co.nz
Dum idé att ha någon extra dosa i fickan eller är kontrollen stenhård? Ska inte vara där så många dagar så kan ju faktiskt förtulla till ockerpriser.
Sådär. Är nu på plats i Singapore. Låste in två stockar på Changi. 17 SGD för
fyra dagar. ”Råkade” glömma två dosor i byxfickan och det gick vägen så nu klarar jag fyra dagar även om jag får hushålla med det snus jag har.
Åker imorgon. Tänker låsa in och förvara på Changi T2 airside och hämta upp när jag lämnar Singapore. Har inte bestämt mig för om jag ska "råka glömma" nån dosa i byxfickan som @Kimmen00 gjorde....
Intressant, tog han med sig dosan i handen och frågade tullkillen typ?Förutom detta ovan att jag 'glömde' ett par dosor i jeansen så hade jag en polare som tog upp för tullen i Singapore att han hade 1 dosa med sig. Den tullkillen var uppenbarligen schysst och hänvisade till kulturell användning. Han lät honom ta in den på villkor att:
1, endast han fick använda det
2, fick absolut inte bjuda
3, lova att slänga prillorna i papperskorgar.
Så kan det gå den gången iaf..