Senaste nytt

Slut på fakturabetalning med Betalo etc med SAS Mastercard?

Det var det jag misstänkte. De meddelade mig nämligen i kundtjänst att betalo räknades kontantuttag och att det fanns en begränsning med belopp/dygn.
Just så har det varit i många år och man har fått poäng utan problem. Så just det är inte ett symptom på att de skulle vara på väg att ändra.

Just så har det varit i många år och man har fått poäng utan problem. Så just det är inte ett symptom på att de skulle vara på väg att ändra.
Som sagt, det är slut på det på riktigt. Jag vet också att det alltid stått kontantuttag och SEB har då menat ATM. Vad jag fått höra inkluderar SEB nu kategorikoder för money transfer och köp av krypto. Man ska fortsatt kunna göra det, men det genererar inga poäng. Och det är fortsatt samma beloppsgränser för dessa som för kontantuttag. Men vore absolut skönt att fortsatt få poäng för dessa

Som sagt, det är slut på det på riktigt. Jag vet också att det alltid stått kontantuttag och SEB har då menat ATM. Vad jag fått höra inkluderar SEB nu kategorikoder för money transfer och köp av krypto. Man ska fortsatt kunna göra det, men det genererar inga poäng. Och det är fortsatt samma beloppsgränser för dessa som för kontantuttag. Men vore absolut skönt att fortsatt få poäng för dessa
Det har jag inte heller sagt något om. Det är möjligt att det blir så, och det är en tråkig försämring.

Det enda jag sagt är att det faktum att det räknas mot kontantgränsen inte har med det att göra.

Ett framtida problem, om detta genomförs, är att Curve ofta ändrar MCC koden. Jag ser redan nu långa BC trådar om uteblivna poäng och mer och mer begränsningar á la usla cryptokort.

Dock inte för mig då jag som sagt avslutar min normala spend. Betala direkt med SAS MC utomlands är inte heller ok med dåliga MC kurser. Elite blir bra det, alternativt andra programs kort genom Curve, med normaliserat resande igen.

@Judas kiss Använd Amex bara och låt dem se vår spend rasa. Ge intäkter till ett bolag som förstår oss kunder.

Alternativt undersök alternativ. Hallon som mobiloperatör med kortbetalning ( ej Amex) fungerar bra som extraabb till plattan ( kör via Coop), eller Gofido jag kollade in nyss, ett ganska nytt försäkringsalternativ ( dock bara hem/liv). Troligen inte Amex där heller, men t ex SAS MC med poängintjäning borde fungera den vägen?

Toppen