Senaste nytt

Slut på fakturabetalning med Betalo etc med SAS Mastercard?

Som redan konstaterats är det bara att köra och du gör en bra deal. Får en massa poäng och två vouchers.

Finns dock två frågor att ta hänsyn till:

1. Kreditgräns hos Amex?
2. Vet att vissa användare har fått rabatt på avgiften hos Billhop/Betalo. Själv har jag inte lyckats men i.o.m. att de tjänar pengar på att du använder deras tjänst och du har ett mycket stort belopp som ska betalas hade det inte skadat om du ställer dem mot varandra genom att fråga om de kan göra något på avgiften.
Tyvärr har de inte givit rabatt på avgiften på länge oavsett hur stora belopp du omsätter och har varit väldigt strikta med det. Jag tror vi är några stycken som lyckades få ner till 2-2,25% på AMEX istället för 2,5% hos Billhop men det är nog 5 år sedan.

Som redan konstaterats är det bara att köra och du gör en bra deal. Får en massa poäng och två vouchers.

Finns dock två frågor att ta hänsyn till:

1. Kreditgräns hos Amex?

Detta skulle kunna lösas med delbetalningar, så har jag gjort på stora fakturor. Mottagaren gillar det inte, så klart, men det funkar. Dela upp fakturan och betala in direkt till kortet, och upprepa så fort pengarna kommit in. Krångligt, ja. Men vad gör vi inte för poängen?

Jag faller nog tyvärr på att jag inte garanterat hinner få ett Elite innan fakturan skall vara betald....

Är tillbaka i civilisationen efter en tids radioskugga och testade göra en betalning på Betalo med ett SAS Mastercard. Det verkar som om jag kommer att få poäng för “uttaget’. Har SEB backat kring sitt be slit att inte ge poäng för betaltjänster?

Är tillbaka i civilisationen efter en tids radioskugga och testade göra en betalning på Betalo med ett SAS Mastercard. Det verkar som om jag kommer att få poäng för “uttaget’. Har SEB backat kring sitt be slit att inte ge poäng för betaltjänster?

Kanske bättre att inte väcka den björn som sover med sådana här frågor..

Vad då? Om de skulle ha backat är det ju faktist bra att veta det. Och om det är ett fel, då kommer det nog åtgärdas inom kort oavsett.

Tycker verkligen inte om den där idén att man inte borde skriva om vissa saker på forumet, bara så att inte en misstänkt "loophole" eller fel i något system, som extremt få vet om, åtgärdas.

Toppen