Amex i Sverige hanteras av SE-banken. SE-banken äger inte Mastercard heller.
Upplysningsvis heter sagda bank fortfarande Skandinaviska Enskilda Banken AB i företagsregistret, även om "SEB" är det varumärke(?) de kör med mot allmänheten.-SE-banken har inte funnits på många år (har själv varit anställd på SEB).
Otroligt jobbigt för dig med sådan attityd när du har så fel. Det här kommer bli jobbigt att backa ifrån.Kopplingen till SE-banken fick jag förklarad för mig vid en telkontakt med Amex Sverige runt 2018 när de ifrågasatte en betalning via Betalo.
Typ taget ur minnet: "Vi på Se-Banken tillåter inte betalning via Betalo på varken Mastercard eller Amex." Förstår sedan inte frågan hur de skulle hantera detta då Amex inte är kopplat till Visa eller Mastercard. Ser du något problem med att ha parallella system i en dator? Personligen har jag inga problem med att köra bokföring för två separata AB i min dator.
Amex i Sverige hanteras av SE-banken. SE-banken äger inte Mastercard heller.
Är det möjligen så att Betalo har SEB för kortinlösen tro? Eller hade. För där har de ju faktiskt med "andra sidan" av Amex att göra.
Det tutades in i anställda redan för 13-14 år sedan att det heter SEB. Allt annat förbjudet att använda. Naturligtvis står bokstäverna i grunden för samma.Upplysningsvis heter sagda bank fortfarande Skandinaviska Enskilda Banken AB i företagsregistret, även om "SEB" är det varumärke(?) de kör med mot allmänheten.![]()