Vilka Känslor! Kul att se det hetta till lite här på BC.

All input är alltid välkommen, framför allt den man inte håller med om själv. Blir roligare så.
Men är inte BA's businessprodukt typ 18 år gammal, medan AA's från typ två år sedan? Egentligen tycker man nog att skillnaden borde vara större haha. En ny businesskabin borde ju totalt utklassa första lie flat businessprodukten som introducerades på marknaden. Eller?
Inte för att vara en tråkmåns men jag tänkte gå tillbaka till topic. Har tittat runt lite nu och det verkar som att det kanske blir Cathay Pacific till HKG, och nån businesskabin tillbaka. Alternativt Tjejen och jag till PMI, (då med BA vidriga First produkt JFK-LHR blink blink) och kanske AA business tillbaka. (utgångspunkt är JFK)
Så min fråga är då, var ser jag tillgänglighet? Expertflyer? och var bokar jag detta? BAEC's awardsök verkar ju riktigt buggig och dålig, får ju till och med sas.se att verkar bra!
Nån som vet på rak arm när och hur det släpps awardsäten på Cathay Pacific?
Tack!
Skatter och avgifter är rätt höga med Avios, iallafall på vissa bolag. BAEC tar betalt per sträcka, så att du åker på 340k Avios för NYC-LHR-NTR (Vem flyger till NTR och med förstaklass!?) är nog inte så konstigt.
PS: Skulle stå NRT, gick lite fort där, även om Mexiko verkar trevligt det med, men lite av en omväg att åka dit från NYC via LHR eller HKG.
PS2: Avios avgifter är verkligen gräsliga. 16000 i avgifter för två tur och retur JFK-PMI. Man ba hallå? Ska det inte vara en "awardbiljett?" Tack "awardet" BA.
PS3: Föreställer mig hur otroligt deppig jag skulle bli om jag bokade typ LH First för alla mina Chasepoäng, eller nån annan sån där 200 000 milesresa, och man hoppas på en extraordinär upplevelse och så uteblir den, typ att man får nån slapp FA eller man får åka van istället för Merca från planet (LH F). Minns i somras när jag och tjejen flög SAS business tillbaka till NYC efter sommarlovet, vi hade varsitt mittsäte. I min gång jobbade en ung kille som inte kan ha varit mer än 20 år, han var supergullig och man fattade att han var ny (prao typ?) Meeeen, allting tog evigheter, hela min tjejs aisle hade serverats mat när han fortfarande kämpade med rad 2. Vi satt på rad 5. och så fortsatte det hela resan. Man fick fel dryck, fel mat, osv sov. Aja, inget att klaga på, åker där fram så det räcker. Men hade jag sparat och sparat och sparat poäng, äntligen hittat två säten och bokat dem, betalat avgifterna och detta hade varit upplevelsen tycker jag att det hade känts väldigt trist.