Senaste nytt

Ska bränna 268000 Avios poäng, behöver ideer. Hjälp!

AA business är tyvärr bättre än BA First. Så stäng inte dörren helt för AA.

I övrigt - kika i tråden med lyckade awardbokningar för att få inspiration.

Ere sant? Gud vad man inte hängt med. BA First är alltså heller inge vidare?? Eller menar du snarare att AA är rätt så bra ändå??

Vilka inom OW tycker du har bäst First produkt? CX?

Instämmer med Agehall. AAs Business, framförallt på 77W är väldigt bra. Bättre än de flesta andra bolag jag flugit med i C. Visst, servicen är inte asiatiskt perfekt, men habil, och framförallt är sätet grymt!

Skulle rekommendera Cathay F från något annat ställe än LHR, men häng på låset 330 dagar i förväg. Ett annat tips är Japan Airlines (JAL), som har en helt ok produkt i F. Nu har jag inte uttagstabellen för Cathay i huvudet, men det borde räcka för en tripp till Nya Zeeland i business.

Vilket kvalificerat struntsnack. Ibland undrar jag varför du ogillar BA så mycket? Att säga att AA business är bättre än BA First är så fel så det är nästan så man knappt tror du vet vad du pratar om.

1. BA erbjuder bättre lounger än AA Admirals Club. Åker du First med BA är skillnaden enorm till BA fördel. Matutbud och kvalitet på mat Champagne och övrig dryck med fin whisky är milsvid.

2. I BA First flyger du med avsevärt bättre plats och förvaring. Detta inkluderar AA trippel 7. Jag har testat så jag vet detta.

3.I BA First sover du med bäddat säte och täcke. I AA får du en filt.

4.I BA First äter du bra mat och har ett dryckesutbud med LPGS Champagne och fin maltwhisky. I AA får du Jack Daniels.

5. I BA First är service och presentation av personalen av högsta klass. I AA är dett Hello och en Icecream.

-Jag gillar AA business men att säga att det är bättre än BA First visar bara på Nollkoll eller andra skäl att baissa BA.

Vilket kvalificerat struntsnack. Ibland undrar jag varför du ogillar BA så mycket? Att säga att AA business är bättre än BA First är så fel så det är nästan så man knappt tror du vet vad du pratar om.

Om du cherry-pickar saker som är bra är det klart att en förstaklassprodukt kan anses bättre, men helheten är bättre på nästan vad som helst än BA first. (Iallafall så länge vi inte tittar på ekonomikabiner)

1. British Airways erbjuder bättre lounger än American Airlines Admirals Club. Åker du First med British Airways är skillnaden enorm till British Airways fördel. Matutbud och kvalitet på mat Champagne och övrig dryck med fin whisky är milsvid.

Jag är måttligt imponerad av Concorde Room. Det enda som är riktigt bra där är champagnen - allt annat är mediokert i bästa fall. Tex tycker jag att Qantas förstaklasslounge (som man kommer åt som OWE) på LAX är mycket bättre. De nya renoverade AA loungerna ser också rätt fina ut, men jag har inte hunnit mer än springa igenom dem, så jag har inte gjort någon rejäl jämförelse.

5. I British Airways First är service och presentation av personalen av högsta klass. I American Airlines är dett Hello och en Icecream.
BULLSHIT! Här är det du som inte har någon aning om vad du snackar om.

Servicen är skit på BA. Det är där de totalt misslyckas. Att få vänta två timmar på att få in förrätten och ytterligare en timme på huvudrätten är inte OK någonstans. (Det var detta som fick min fru att totalt dissa dem) Det suckas och stönas så fort man vill ha något.

AA är absolut inte bäst i klassen, men de levererar det de ska på ett bra sätt och det är aldrig något gnäll när man ber om något.

Toppen