agehall
Medlem
Vad tror ni, arbetstidsbegränsningar eller tekniskt fel som åtgärdas?
Jag är rätt dåligt insatt i hur vilokraven ser ut för crew, men det är väl inte otroligt att det är något sådant inblandat. Sedan är ju frågan ifall det fanns tekniker och reservdelar på plats eller om det behövde flygas in någon för att diagnostisera och sedan beställa reservdelar.
Sitter passagerarna också kvar där borta eller har SAS lyckats få iväg dem på något sätt?
Fö, tittar man på sas.se och kikar på ankomster till ORD så är det lite rörigt. De visar SK6900 som inställd och SK6901 som försenad. Jag vet inte riktigt hur man ska tolka allt detta änsålänge...
Edit: Jag grävde lite mer och SAS har flugit upp en tekniker till SFJ. De räknar med att kärran ska avgå som SK6901 idag, ca 1245 lokal tid. Planen är sedan att flyga hem från ORD som SK6946. De anser att flighten hem (SK6946) är en försenad variant av SK946 från 12OCT15.