Senaste nytt

SK945 har landat på Grönland

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad tror ni, arbetstidsbegränsningar eller tekniskt fel som åtgärdas?

Jag är rätt dåligt insatt i hur vilokraven ser ut för crew, men det är väl inte otroligt att det är något sådant inblandat. Sedan är ju frågan ifall det fanns tekniker och reservdelar på plats eller om det behövde flygas in någon för att diagnostisera och sedan beställa reservdelar.

Sitter passagerarna också kvar där borta eller har SAS lyckats få iväg dem på något sätt?

Fö, tittar man på sas.se och kikar på ankomster till ORD så är det lite rörigt. De visar SK6900 som inställd och SK6901 som försenad. Jag vet inte riktigt hur man ska tolka allt detta änsålänge...

Edit: Jag grävde lite mer och SAS har flugit upp en tekniker till SFJ. De räknar med att kärran ska avgå som SK6901 idag, ca 1245 lokal tid. Planen är sedan att flyga hem från ORD som SK6946. De anser att flighten hem (SK6946) är en försenad variant av SK946 från 12OCT15.

Enligt ett svar på SAS Facebook så har man skickat en egen tekniker till Grönland och förväntades lyfta mot ORD "under eftermiddagen". Passagerarna var tydligen tillbaka från där de övernattat (militärbas enligt anhörig till passagerare - hotell enligt SAS FB-personal). Var postat för en halvtimme sedan.

Enligt ett svar på SAS Facebook så har man skickat en egen tekniker till Grönland och förväntades lyfta mot ORD "under eftermiddagen". Passagerarna var tydligen tillbaka från där de övernattat (militärbas enligt anhörig till passagerare - hotell enligt SAS FB-personal). Var postat för en halvtimme sedan.
Militärbas? Blev det tältsängar ändå?

Hade nästan kunnat tänka mig vara ombord. Två nya linjer på Flightmemory och kanske enda chansen att se något av Grönland.

När det gäller ombokningar och sånt så var jag med om ett inställt plan i somras och som nämnts ovan är det armbågar som krävs. Ingen kommer att hjälpa en proaktivt utan närvarande personal kommer att vara fullt sysselsatt med att boka om och/eller svara på frågor.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen