Senaste nytt

SK945 har landat på Grönland

Status
Stängd för vidare inlägg.
En del borde rymmas på SAS via Köpenhamn kan tyckas.
Ja, det var en grupp av människor som lyckades komma med cph fighten som gick igår om 22 lokal tid.

Men pågrund av den dåliga kommunikationen, så var det totalkaos vid diskarna.
Ingen first come first serve stil riktigt. Det var folk som trängde sig och försökte lura sig fram i kön. Och det funkade för vissa tror jag.

Rent krasst hoppas jag inte SAS ens försökte köra first come first serve. Hantering vid IRROPS bör ske efter status och ska helst ske proaktivt.

Ja, det var en grupp av människor som lyckades komma med cph fighten som gick igår om 22 lokal tid.

Men pågrund av den dåliga kommunikationen, så var det totalkaos vid diskarna.
Ingen first come first serve stil riktigt. Det var folk som trängde sig och försökte lura sig fram i kön. Och det funkade för vissa tror jag.

Det er nok vanskelig å få oversikt over hva som faktisk skjer om det er så kaotisk som du beskriver det. Jeg ser at i tillegg til Lufthansa og LOT, så hadde også KLM/Delta kansellert sin avgang i går 12 Oktober. Med 4 store operatører fra ORD til Europa som hadde kanselleringer - så tipper jeg det var mange stressede handlingagenter.

Det er nok vanskelig å få oversikt over hva som faktisk skjer om det er så kaotisk som du beskriver det. Jeg ser at i tillegg til Lufthansa og LOT, så hadde også KLM/Delta kansellert sin avgang i går 12 Oktober. Med 4 store operatører fra ORD til Europa som hadde kanselleringer - så tipper jeg det var mange stressede handlingagenter.

Ja. Det var exakt så det var. Sen var vissa handlingagenter helt odugliga!

Nåväl. Får väl se om jag kommer iväg. Det visas inga flighter från eller till på SAS app idag.

Det var folk som trängde sig och försökte lura sig fram i kön. Och det funkade för vissa tror jag.
Kan ju vara så att de som "trängde" sig hade blivit ombokade via telefon och helt enkelt behövde få ut sina boardingkort för att hinna till avgången... jag var i den situationen själv när det stulade på ORD i somras. Man var ju inte populärast på stället kan jag säga :)

Kärran står fortfarande kvar efter 18 timmar. Vad tror ni, arbetstidsbegränsningar eller tekniskt fel som åtgärdas?
Hur vet du att den står där? Jag är inte så bevandrad i detta.
Tror ni att det är bäst att snabbast möjligast få komma med på den ordinarie flighten?

När jag söker på ORD på sas app. Så står det något om en flight SK6946.

Det är väldigt intressant detta.

Hur vet du att den står där? Jag är inte så bevandrad i detta.
Tror ni att det är bäst att snabbast möjligast få komma med på den ordinarie flighten?

När jag söker på ORD på sas app. Så står det något om en flight SK6946.

Det är väldigt intressant detta.
Mitt enda råd är att använda armbågarna och vara proaktiv i denna typ av situationer. Det krävs tyvärr.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen