Senaste nytt

SK945 har landat på Grönland

Status
Stängd för vidare inlägg.
Välkommen hem och tack för rapportering. Du verkar ha haft en bra resa!

Ja, tack så mycket. :D Som tur är så lärde jag känna väldigt trevliga medresenärer. Så det var ju toppen på ett sätt.

Nu återstår bara Claim på ersättning för sveda och värk vad gäller allt det här.

Som jag skrivit i en annan tråd så ska jag begära ersättning för
Förseningen, Telefonutlägg, Försenat baggage och (tillägg i denna posten) Förlorad inkomst.

Ja, dåså då har man äntligen fått komma hem. Och sen kliva på jobbpasset på Arlanda.

Bra överaskning när man anländer att baggaget är försvunnet/försvunnet.

Jag antar att du fick åka med SK6946, var det LN-RKR eller LN-RKS? Går inte att söka på flightradar, som för övrigt visar även gårdagens SK946 som cancelled, den som enligt uppgift ovan ska avgå 15:40 LT (22:40 CET/20:40 UTC) idag.

Jag antar att du fick åka med SK6946, var det LN-RKR eller LN-RKS? Går inte att söka på flightradar, som för övrigt visar även gårdagens SK946 som cancelled, den som enligt uppgift ovan ska avgå 15:40 LT (22:40 CET/20:40 UTC) idag.

Ja, jag vet inte riktigt vilken det blev. (är inte så duktig på det där med flygplans reg nr.) Men jag vet att det stog Frithof Viking på den, om nu det kan hjälpa något?

Och ja, vi åkte med SK6964.

Den SK946 som skulle avgå 2105 Lokal tid från ORD den 13 oktober blev istället SK6948 och ankommer ARN kl 2300 CET.

SK946 som skulle gått igår tisdag kl 21:00 blev omdöpt till SK 6948 och har haft lite olika avgångstider. 15:40, 05:40 och nu 09:45.
Väl på flygplatsen kunde jag bli ombokad till CPH (något guldsupporten tidigare sagt inte gick), knep en av de sista platserna i business. Sitter nu hemma i Lomma och är rätt nöjd att jag inte väntade på ARN avgången.

SK946 som skulle gått igår tisdag kl 21:00 blev omdöpt till SK 6948 och har haft lite olika avgångstider. 15:40, 05:40 och nu 09:45.
Väl på flygplatsen kunde jag bli ombokad till CPH (något guldsupporten tidigare sagt inte gick), knep en av de sista platserna i business. Sitter nu hemma i Lomma och är rätt nöjd att jag inte väntade på ARN avgången.

Det försökte jag göra med flighten på måndag också. Men det gick inte alls. det var ju lite speciellt läge kan man ju säga. med 4 europa flighter inställda samma kväll.

Men du drog ju en vinstlott. var det bara pågrund av din EB-Status som du lyckades få business, eller var det bara så att du hade flyt?

var det bara pågrund av din EB-Status som du lyckades få business, eller var det bara så att du hade flyt?

Jag hade en business bokning på ORD-ARN så det var 1:1, fanns dock väldigt få platser kvar så det var först osäkert om jag skulle kunna få business. Ekonomi blev fort fullt och de knuffade upp folk i plus. Hörde dem dock säga mellan varandra "det gör inget för det är inte en riktig plus", förstod då att det var LAN kärran vi skulle åka. Väl på planet kallade dem detta ett reserv plan som de normalt inte använder och bad om ursäkt för saker som inte fungerade.

Var det nån som blev ombokad med annat bolag? Bjornpilot tjatar ju jämt om att "det är bra att ha alliansvänner" med syfte på Norwegian och de resenärer som fastnat utomlands dygsvis. Måste ju ha gått minst 10 andra flighter igårmorse med LX/LH/UA till Europa som SAS kunde satt folk på istället för att vänta in planet från Grönland. Särskilt business-passagerare.

Det här är iof över nu men för mig handlar det lite om vad jag förväntar mig av SAS i en framtida situation som denna.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen