Senaste nytt

SK945 har landat på Grönland

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer lite uppdatering från Chicago.
Får fortfarande inga sms om ändringar från sas.

Ringde sas, satt i telefon i 30 minuter för att få klarhet i när min flight ska gå.
Första försöket så sa en ung kille att den skulle gå 22 lokal tid. Och landa 0600 lokal tid.
Jag säger till han att det är helt omöjligt, lite ordväxling sker. Unga snubben lägger på i örat på mig.
Ringer upp igen, får svar, och återigen samma ordväxling. De försöker övertyga mig att det går att flyga ORD till ARN på en timme och trettio minuter.

Efter två tio minuters tystnader så kommer vi överens om att flyget borde gå kl 1700 lokal tid. Och anlända på ARN 0830.
Försöker få han att förstå det absurda i situationen. Och han hänvisar mig till feedback på sas hemsida.

Nu får vi se om det blir något resa av.

Det låter som du pratat med kundtjänst! Det är rätt onödigt, för de har, som du märkt, ingen som helst koll.

Beräknad avgångstid för SK6946 är fortfarande 1700 lokal tid.

Lite kul att båda nya kärrorna startade nästan samtidigt mot Chicago, fast från olika flygplatser :)
a237304b3bf1e3573e2f1ced3ef7696d.jpg

Härligt, de har då försenat dagens SK946 till imorgon 15:40 lokal tid. Det noterar jag när jag själv öppnar appen, ingen proaktiv info från SAS.
När jag ringer guldsupporten får jag höra att det inte går att boka om till något annan flight utan alternativet är att jag avbokar denna resa och bokar en ny själv med annat bolag...

När jag tittar har SK945 gått med bara 30 min försening från ARN idag, vad missar jag? Varför försena dagens SK946 till imorgon 15:40?

Fast det ser ut som det går en kärra 17.20 SK6946 som väl är den som kom från Grönland o sedan går SK946 15:40 i morgon. Allt enligt SAS appen.

Varför bokade inte SAS om er direkt med nått annat *A-bolag?

Hvordan forventer du at en passasjer skal vite hva avdeling for irrops har jobbet med? Med 4 store kanselleringer (KLM, Lufthansa, LOT og SAS) er det nærliggende å tro at det var mye utsolgt fra Chicago til Europa - og alle irropsavdelinger ringte etter billetter. KLM var først ute med sin kansellering.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen