Senaste nytt

SJ Prio nivåer

Inget hänt hos mig, åkte idag och har fått poäng som vanligt med.
IMG_3783.jpeg

Tror knappast att ni behöver vara oroliga för att byte av avgång samma dag ska försvinna som premiumförmån. Att någon i sista stund hoppar på ett tåg där det finns lediga platser kostar förmodligen ingenting. Däremot så har SJ möjlighet att ännu en gång sälja den plats du lämnar efter dig. Åtminstone om bytet sker via kundtjänst eller i appen. Ordnar man däremot bytet med tågvärden direkt på perrongen så kan din plats så klart inte säljas.

Tror knappast att ni behöver vara oroliga för att byte av avgång samma dag ska försvinna som premiumförmån. Att någon i sista stund hoppar på ett tåg där det finns lediga platser kostar förmodligen ingenting. Däremot så har SJ möjlighet att ännu en gång sälja den plats du lämnar efter dig. Åtminstone om bytet sker via kundtjänst eller i appen. Ordnar man däremot bytet med tågvärden direkt på perrongen så kan din plats så klart inte säljas.
Finns vana resenärer har koll på om det brukar bli fullbokat, de kan köpa en sen avgång till mindre än halva priset och sen kan de byta så fort det går.

Hoppas de kommer några nya nivåpoäng-erbjudanden snart. Skulle behöva fylla på ca 1500 p för att säkra nivån och har inga längre resor planerade närmaste tiden.

Fortfarande Svart i min profil, Fortfarande med uppräkning av poäng till drygt 20k och 2 månader kvar på medlemsåret.

Träder de nya nivåerna i kraft först efter man nått 25k för innevarande år?

Någon som vet något om man kommer behöva färre än 50 resor för högsta nivån, för oss som är mitt inne i medkemsåret och bara har några månaders till bryt. År "nära" på poäng, men oklart om det blir fler resor för att komma över gränsen på poäng. Men fick man antal resor tillgodoräknande baserat på poäng mana tjänat in finns det ju incitament att okynnesåka lite.

Toppen