Senaste nytt

SJ Prio nivåer

Jag låg precis på gränsen till att förnya mitt svara Prio (mitt medlemsår sträcker sig dock fram till början av juni) så jag bokade några extra resor (fast att jag redan har pendlarkort med Öresundståget) för att vara säker på att få ihop 25000 poäng innan programmet görs om. Fast om nu den enda meningsfulla förmånen försvinner, då var det kanske onödiga pengar? Hade verkligen önskat mer information från SJ sida kring vad som gäller.

Jag låg precis på gränsen till att förnya mitt svara Prio (mitt medlemsår sträcker sig dock fram till början av juni) så jag bokade några extra resor (fast att jag redan har pendlarkort med Öresundståget) för att vara säker på att få ihop 25000 poäng innan programmet görs om. Fast om nu den enda meningsfulla förmånen försvinner, då var det kanske onödiga pengar? Hade verkligen önskat mer information från SJ sida kring vad som gäller.
Ja, som vanligt är de sena på bollen och informerar sina kunder om förändringar långt efter att de införts och kunderna redan fått reda på det på andra sätt eller av en slump.

Det vore ju som sagt toppen om man får reda på vilka förmåner som kommer finnas kvar.

För egen del har jag haft stor användning av att kunna byta avgång, och loungerna har jag sett som en stor tillgång. Det här med VIP-kön till kundservice var guld värt de gånger jag blivit strandsatt i samband med urspårningar och annat.

Last edited:
Borttagandet av stora viktiga förmåner borde informeras två år i förväg för att täcka både intjäningsåret och året man tänker använda förmånen.

Dessa ord från SJ är verkligen inte snälla mot kunderna:

“De medlemsförmåner som vid var tid är gällande finns angivna på www.sj.se.”

Detta skulle innebära att SJ redan har planerat att ta bort gratis förändringar samma dag för nuvarande medlemmar på svart nivå.

Dessa ord från SJ är verkligen inte snälla mot kunderna:

“De medlemsförmåner som vid var tid är gällande finns angivna på www.sj.se.”

Detta skulle innebära att SJ redan har planerat att ta bort gratis förändringar samma dag för nuvarande medlemmar på svart nivå.
Ja. Samma sak hände ju i samband med att vi i början av förra året väntade på att få 3x poängen, 50% rabatt vid köp av en poängresa osv osv, plötsligt var dessa grejer borttagna från listan över förmåner.

Officiellt ifrån kundservices håll var detta då pga systembytet. :/ Ja jo...

Tänkte ställa lite frågor till SJs kundtjänst Prio ang ny medlemsvillkor och nu fick jag svaret på email som ni kan se.
Ser ut som SJ ville ej svara min några frågor men sure.

1738759942392.png

Tänkte ställa lite frågor till SJs kundtjänst Prio ang ny medlemsvillkor och nu fick jag svaret på email som ni kan se.
Ser ut som SJ ville ej svara min några frågor men sure.

Visa bifogad bild 162424
Ungefär som att fråga ett barn som blir på kommet med fingrarna i godispåsen om denne just tog en godis. Svaret blir ändå alltid "nej"

Låt oss hoppas.
Bolagets prognos kring tider, den så kallade tidtabellen och deras prognos för renovering av x2000-tåg håller ner förväntningarna något.
Inställt till Danmark fram till tidtabellskiftet i december:

Toppen