Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Jag ringde tallin och fråga om dom hade två first från Frankfurt eller London till Singapore runt 17 december och hon meddela mig nästan direkt att det inte fanns några biljetter alls. Jag frågade henne om hon verkligen ”hann” kolla och hon svara tvärsäkert att dom inte hade och att Singapore inte släpper biljetter så tidigt... jag sa att det absolut inte stämmer och fråga om hon kunde kolla en gång till runt det datumet och hon sucka direkt... efter en kort tystnad så säger hon: i found one on the 17th... nu hitta jag inte två men från allra första början hitta hon ingen... man måste stå på sig !

Jag ringde tallin och fråga om dom hade två first från Frankfurt eller London till Singapore runt 17 december och hon meddela mig nästan direkt att det inte fanns några biljetter alls. Jag frågade henne om hon verkligen ”hann” kolla och hon svara tvärsäkert att dom inte hade och att Singapore inte släpper biljetter så tidigt... jag sa att det absolut inte stämmer och fråga om hon kunde kolla en gång till runt det datumet och hon sucka direkt... efter en kort tystnad så säger hon: i found one on the 17th... nu hitta jag inte två men från allra första början hitta hon ingen... man måste stå på sig !
Antingen är de flera i Tallinn som har den attityden eller så har du hamnat hos samma handläggare som envist hävdar detta med bestämdhet utan att ens försöka att söka. Den/De personer borde få lära sig lite hur det fungerar...

Precis pratat med Tallin igen. Det var ganska lång kö idag.. Jag hade en bokning till Bali för två personer första veckan i November med Business dit och First (SIN-FRA) hem, men lyckades nu ändra till First både dit och hem till/från Amsterdam istället.

Matnyttig info jag lyckats få ut ang. 2 platser i First i Oktober-November 2020:
* Till/från LHR verkar vara helkört
* Från FRA verkar vara kört, men SIN-FRA hade god tillgänglighet på flera datum. Det är då flighten som går från SIN efter lunch (typ 13:55 eller nåt).
* Till/från AMS verkar ha mycket god tillgänglighet! Exakt mina önskade datum fanns, men när jag inte blev helt nöjd med connecting flights frågade jag om det gick att flytta fram allt ett dygn, och det var inte heller några problem.

Ännu en gång har jag detta forum att tacka för en bonusbokning i första klass!

Antingen är de flera i Tallinn som har den attityden eller så har du hamnat hos samma handläggare som envist hävdar detta med bestämdhet utan att ens försöka att söka. Den/De personer borde få lära sig lite hur det fungerar...

Jag ringde till Tallin nu igen och nu fick jag prata med en annan tjej. Fråga tyvärr inte vad hon hette men hon kunde se flera business flighter runt den 17-18 december till Bali. Hon hitta även 2 st First från AMS till SIN! som jag boka direkt :)

Är såå sjuukt glad! Jätte stort tack till alla här på Forumet! :)

FYI - Det finns en del Business flighter från London, Amsterdam, Köpenhamn etc med Singapore Airlines till Bali via Singapore runt den 18 december. Det lät även som att det kan finnas first kvar runt dom datumen också men det var endast från Amsterdam om någon är intresserad.

Precis lagt in lite ändringar i min sommarbokning då jag insåg att jag bokat datumen lite "fel".
PEK-SIN med SQ A380 (gamla sviterna)
SIN-FRA med SQ B777-300ER

Som flera har påtalat så finns det gott om tillgänglighet till Frankfurt och till/från Amsterdam just nu (när de byter till plan med First).

Toppen