Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Rodnt

Medlem
Man får helt enkelt ringa in och fråga, det verkar som att platser släpps ganska random. Själv bokade jag 2 platser F Lon-Sin nästa dec för 1v sedan, så ca 350 dagar innan. Men det kan mycket väl ändras när som.

Hmm, ja detta är ju helt klart ett motbevis! Tröttsamt att det är sån skillnad på vem man hamnar hos. Särskilt när det är 1,5h kö.
 

palmen

Moderator
Precis suttit i telefon med Tallinn och bokat Singapore First på SIN-FRA i Augusti.
Mer eller mindre varje dag såg den agent jag pratade med 2 platser i F till Frankfurt under första halvan av Augusti. Kan vara möjlighet för de som vill resa två att testa Singapore First, även om det är Boeing 777-300ER planen.
Optimalt enligt mig med en dagflight dessutom, även om det kommer kräva en övernattning i Frankfurt innan hemresa för min del.

Vi kan med andra ord ta död på ryktet att Singapore inte släpper First längre fram i tiden. Och vi kan konstatera att 2 platser i First är tillgängligt till Frankfurt på flertalet datum.
 

Rodnt

Medlem
Precis suttit i telefon med Tallinn och bokat Singapore First på SIN-FRA i Augusti.
Mer eller mindre varje dag såg den agent jag pratade med 2 platser i F till Frankfurt under första halvan av Augusti. Kan vara möjlighet för de som vill resa två att testa Singapore First, även om det är Boeing 777-300ER planen.
Optimalt enligt mig med en dagflight dessutom, även om det kommer kräva en övernattning i Frankfurt innan hemresa för min del.

Vi kan med andra ord ta död på ryktet att Singapore inte släpper First längre fram i tiden. Och vi kan konstatera att 2 platser i First är tillgängligt till Frankfurt på flertalet datum.

Härliga nyheter! Frågade du något om längre fram eller pratade ni bara om Augusti?

väldigt märkligt hur det kan skilja så mycket mellan agenter, måste vara ett väldigt krångligt system dom har? Jag gör ett nytt försök imorgon.
 

palmen

Moderator
Härliga nyheter! Frågade du något om längre fram eller pratade ni bara om Augusti?

väldigt märkligt hur det kan skilja så mycket mellan agenter, måste vara ett väldigt krångligt system dom har? Jag gör ett nytt försök imorgon.
Jag frågade om juli och augusti då det är en del av min planerade sommarresa, ut från frankfurt var det dåligt med platser rent generellt, men när vi började titta hemresa i Augusti var det betydligt bättre. De tittade inte mer än under 2 veckor i Augusti så hur det ser ut utanför detta window låte rjag vara osagt.
Inte direkt märkligt att det skiljer så mycket, snarare standard då vissa agenter i Tallinn är mycket kompetenta och andra är lite mer "medelmåttiga" om man får uttrycka sig så. Kommer ju lite påståenden där ifrån ibland som är helt felaktiga så jag skulle inte lita på konstigheter som de kläcke rur sig utan att det är ordentligt bekräftat.
 
Tackar för tipsen i denna tråd bokade nyss

AMS-SIN I SQ F samt sedan hem SIN-FRA i SQ F en vecka senare

tjejen i Tallinn sade först att det inte fanns något och då frågade jag om hon sökt på AMS och då sade hon att det inte finns award på den sträckan i F men då sade jag bara ”kolla så får vi se” och vips fanns två platser i nov nästa år
 

palmen

Moderator
tjejen i Tallinn sade först att det inte fanns något och då frågade jag om hon sökt på AMS och då sade hon att det inte finns award på den sträckan i F men då sade jag bara ”kolla så får vi se” och vips fanns två platser i nov nästa år
Just pga detta som man alltid ska be dom söka, många är duktiga och har lärt sig var det finns First. Men vi har betydligt bättre koll på forumet över var det bör kunna finnas first platser. Bra att du stod på dig så att de verkligen sökte, och nu vet vi också att det finns till och från Amsterdam.
 
Toppen