Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Till min överraskning så tyckte min sambo att det skulle vara kul att testa åka SQ F tillsammans med mig på vår första barnfria resa ;). Jag "hittade" baserat på ITA Matrix tricket bara några enstaka platser kvar i september och oktober SIN-CPH:
2 sept bokade jag
6 sept
19 sept
11 okt

Det stämde mycket väl överens med Tallinn så nu har vi en bokning med Thai ut från Arlanda och SQ hem. Bokar nog om detta efter samtal ikväll till Swiss First ut med M&M på en B77W Frågan är SIN, BKK eller HKG? :)
Grattis till lyckad hjärntvättning av sambo :) Fast det är väldigt lätt att bli hooked!

Grattis till lyckad hjärntvättning av sambo :) Fast det är väldigt lätt att bli hooked!

Hon har redan åkt:
Swiss, Lufthansa och British Airways First
SAS, American, British Airways, Ethiopian, Qatar Business

"Det där är din grej" säger hon, men jag tror (hon skulle inte erkänna det) smånjuter. Det finns några saker som helt klart har varit "en överraskning" på henne. När vi hämtades vid gaten på LX14 på JFK, medan köerna var så långa och eskorterades förbi passkontrollen samt att väskorna väntade på oss när vi var genom.. Men nu är vi OT ;)

Jag sitter med tillräckligt med Krissflyerpoäng för en enkeltripp i F Europa-Asien, men utan status, och när jag är inne på SQ's sida och försöker hitta något mellan Europa-SIN, så är det "waitlist" från LHR när det är avgångar med nya suites ca 330 dagar framår. Från FRA finns det hyfsad tillgång däremot med vad jag förmodar är gamla suites, om man sitter med Krissflyerpoäng. Med tanke på tidigare diskussioner om hur generösa SQ är med suites på 380 mellan Europa och SIN, så är nog chansen större att "Hornpers" ställe fryser till is, än att vi kan boka nya suites med Eurobonuspoäng:(

Lite OT. Jag lyckades boka suites med Lifemiles mellan SIN-BOM för typ fyra år sedan. Men det var tack vare Björnströms insidertips om en kommande "equipment change" på den sträckan, från en 777 till en 380. Det lär nog vara det halmstrået man har att förslita sig på om man vill boka nya suites med Eurobonuspoäng.

SIA Fleet: Boeing 777-300ER – Mainly Miles Kanonlänk för att ta reda på om det är gamla eller nya kabiner på SQ.

Nu är jag medveten om att det mesta (förmodligen allt) redan är slutsålt men hur har ni gjort när ni använder IATA Matrix för att kontrollera tillgängligheten? Har inte premium på Expertflyer för tillfället.

Nu är jag medveten om att det mesta (förmodligen allt) redan är slutsålt men hur har ni gjort när ni använder IATA Matrix för att kontrollera tillgängligheten? Har inte premium på Expertflyer för tillfället.
Sök 3 platser i betald First och nonstop-only CPH-SIN eller tvärtom, välj Calendar t ex Juni 2019. På de datum de säljer 3 platser så är det goda chanser att det finns en plats.

Sök 3 platser i betald First och nonstop-only CPH-SIN eller tvärtom, välj Calendar t ex Juni 2019. På de datum de säljer 3 platser så är det goda chanser att det finns en plats.

Tack!

Är det någon som lyckades boka SQ First på andra rutter som ex. CDG-SIN där de kör 77W? Har försökte läsa mig till det i denna och andra trådar men hittar bara att CDG nämns men inte mer.

Toppen