Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Har någon lyckats boka FRA-SIN?
Går ju inte sätta alerts i något tool vad jag vet och att ringa varje dag på chans har man ju inget för?

Har nån lyckats, i så fall nån data kring det vad gäller availability i expertflyer tex?
Likaså ni som fått till från London. Nån bakgrunds data alls där?

777 verkar ju än så länge vara ett krav när det gäller från EU.

Hei. Mulig dette står tidligere, men hvor lenge på forhånd er det vanlig at det kan åpne seg to seter førsteklasse på gamle 380 suites som awardbooking på SIN-AKL?
Är rätt off topic i denna tråd. Men då dessa inte går att se online för eurobonus så får du ringa in och fråga vad de hittar. Mig veterligen har ingen rapporterat någon säker data på när detta finns tillgängligt.

Hei. Mulig dette står tidligere, men hvor lenge på forhånd er det vanlig at det kan åpne seg to seter førsteklasse på gamle 380 suites som awardbooking på SIN-AKL?

Bestilte denne så tildig som April 2018 ;)

Da er denne reisen i historie bøkene, å det var litt av en opplevelse :D
bare litt synd at Suitene ned til AKL var av den gamle sorten men kan så absolutt ikke klage.

SVG-OSL Sas Pluss
OSL-FRA LH Biz (Byttet til 6h for å få med meg Porsche kjøring)
FRA-SIN LH First (A380) (5h på Changi for å teste "The Private Room")
SIN-AKL - SQ First (Suites) (A380) (20h i Auckland)
AKL-MEL - New Zealand Air

MEL-SIN SQ Biz (777-300ER)
SIN-FRA LH First (A380)
FRA-OSL LH biz.

Flyselskap: Sas, Lufthansa, Singapore Airlines, New Zealand Air
Klasse: First, Business, Plus, økonomi
Avreise fra: Stavanger
Destinasjon: Melbourne
Antall poeng brukt: 190 000 ct
Skatter & avgifter (per person): ca. 4000
Antall reisende: 2
Reisen finner sted: Desember
Booket: 20.April.2018

Vet ni om nån har lyckats boka nya F suites med Eurobonus?

Jag sitter med tillräckligt med Krissflyerpoäng för en enkeltripp i F Europa-Asien, men utan status, och när jag är inne på SQ's sida och försöker hitta något mellan Europa-SIN, så är det "waitlist" från LHR när det är avgångar med nya suites ca 330 dagar framår. Från FRA finns det hyfsad tillgång däremot med vad jag förmodar är gamla suites, om man sitter med Krissflyerpoäng. Med tanke på tidigare diskussioner om hur generösa SQ är med suites på 380 mellan Europa och SIN, så är nog chansen större att "Hornpers" ställe fryser till is, än att vi kan boka nya suites med Eurobonuspoäng:(

Lite OT. Jag lyckades boka suites med Lifemiles mellan SIN-BOM för typ fyra år sedan. Men det var tack vare Björnströms insidertips om en kommande "equipment change" på den sträckan, från en 777 till en 380. Det lär nog vara det halmstrået man har att förslita sig på om man vill boka nya suites med Eurobonuspoäng.

Jag sitter med tillräckligt med Krissflyerpoäng för en enkeltripp i F Europa-Asien, men utan status, och när jag är inne på SQ's sida och försöker hitta något mellan Europa-SIN, så är det "waitlist" från LHR när det är avgångar med nya suites ca 330 dagar framår. Från FRA finns det hyfsad tillgång däremot med vad jag förmodar är gamla suites, om man sitter med Krissflyerpoäng. Med tanke på tidigare diskussioner om hur generösa SQ är med suites på 380 mellan Europa och SIN, så är nog chansen större att "Hornpers" ställe fryser till is, än att vi kan boka nya suites med Eurobonuspoäng:(

Lite OT. Jag lyckades boka suites med Lifemiles mellan SIN-BOM för typ fyra år sedan. Men det var tack vare Björnströms insidertips om en kommande "equipment change" på den sträckan, från en 777 till en 380. Det lär nog vara det halmstrået man har att förslita sig på om man vill boka nya suites med Eurobonuspoäng.
Ja, 380 som går från FRA har layouten med 12 säten (4 varje sida och 2+2 i mitten).

Till min överraskning så tyckte min sambo att det skulle vara kul att testa åka SQ F tillsammans med mig på vår första barnfria resa ;). Jag "hittade" baserat på ITA Matrix tricket bara några enstaka platser kvar i september och oktober SIN-CPH:
2 sept bokade jag
6 sept
19 sept
11 okt

Det stämde mycket väl överens med Tallinn så nu har vi en bokning med Thai ut från Arlanda och SQ hem. Bokar nog om detta efter samtal ikväll till Swiss First ut med M&M på en B77W Frågan är SIN, BKK eller HKG? :)

Toppen