Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Någon enstaka bokning har kunnat göras LHR-SIN, men det är tydligen väldigt svårt att hitta sådana platser så man ska ha stor tur om man kan boka det med Eurobonus.
Kan Tallinn slå på alla datum på den rutten eller måste dom gå igenom tex dag för dag eller vecka för vecka?

Kan Tallinn slå på alla datum på den rutten eller måste dom gå igenom tex dag för dag eller vecka för vecka?
ringde för att testa idag, hittade inget kring mina datum. Då sade damen "Im searching for all the destinations in Europe right now in the entire alliance"
Jag ville åka BKK-EU-CPH med sjyssta alternativ.
Antar hon dock bara kollade motsvarande vad själv kunde sett genom att söka BKK-CPH på united award motor...
Orkade inte riktigt ta alla rutter leg för leg då mitt primärval inte fanns utan bara frågade lite generellt. Men hon menade på att hon såg allt i en vy. Som sagt stället jag mig tveksam till det...

Däremot undrar jag om de inte behöver söka på olika flygplatser för att se alla möjliga rutter. Om de bara söker tex BKK-ARN så kan de säkert få förslag från systemet på tex BKK-FRA-ARN men det kan nog finnas gott om kombinationer som är helt rimliga och som inte tas med där.

Däremot undrar jag om de inte behöver söka på olika flygplatser för att se alla möjliga rutter. Om de bara söker tex BKK-ARN så kan de säkert få förslag från systemet på tex BKK-FRA-ARN men det kan nog finnas gott om kombinationer som är helt rimliga och som inte tas med där.

Jag vet inte hur deras system är uppbyggt, men den gds jag använder mig av ger förslag på alternativa flygplatser. Om man tex söker på FRA-BKK så kan man även få en överblick på avgångar från tex MUC och CDG, även om rutten inte ens inkluderar FRA. Connecting/Alternative Airports tror jag dom kallar det i systemet. Genom att tweaka dessa inställningar kan man säkert komma fram till ett ganska heltäckande resultat även vid ett fåtal sökningar.

Jag vet inte hur deras system är uppbyggt, men den gds jag använder mig av ger förslag på alternativa flygplatser. Om man tex söker på FRA-BKK så kan man även få en överblick på avgångar från tex MUC och CDG, även om rutten inte ens inkluderar FRA. Connecting/Alternative Airports tror jag dom kallar det i systemet. Genom att tweaka dessa inställningar kan man säkert komma fram till ett ganska heltäckande resultat även vid ett fåtal sökningar.
Ja, men hur "galna" rutter föreslås? Det är ju en sak att den skjuter in ett extra stopp någonstans men den kommer ju fortfarande att hålla sig till routingregler för en de fares den hittat. När man bokar awards finns ju inte routingregler på samma sätt, så det finns ju möjlighet att boka rätt mycket friare...

Ja, men hur "galna" rutter föreslås? Det är ju en sak att den skjuter in ett extra stopp någonstans men den kommer ju fortfarande att hålla sig till routingregler för en de fares den hittat. När man bokar awards finns ju inte routingregler på samma sätt, så det finns ju möjlighet att boka rätt mycket friare...

Jag tänker, och hoppas, att dom förhoppningsvis använder ett system som underlättar deras arbete och har möjliga inställningar som krävs för att enkelt kunna få fram en bra överblick utan att behöva göra 20 sökningar :)

Har i dagarna gjort 2 nya bokningar från Köpenhamn med Singapore First på samma dag som jag tdigiare hade bokat.
Det visade sig att SQ hade släppt en tredje plats som award på min flight (var två awards tagna sedan tidigare). Agenten kunde då göra en ny bokning på samma flight som jag redan var bokad på och sedan avboka min ordinarie bokning. Upprepade samma sak idag på förmiddagen, den platsen som jag avbokade igår hade kommit tillbaka som award inventory och kunde bokas på nytt idag.

Slutsats:
  • Detta är ju inget som är hugget i sten men det verkar vara möjligt att Singapore släpper på mer än 2 awards närmre avgång på CPH-SIN linjen.
  • Avbokad award i First har möjlighet att gå tillbaka som award inventory "direkt" efter avbokning så man kan boka den på nytt (OBS!!! Ingen garanti för att det alltid är så men var så med mina avbokningar).

Toppen