SAA South African Airways flyger väl first till Perth om jag minns rätt
SAA har väl ingen First.
SAA South African Airways flyger väl first till Perth om jag minns rätt
Kan Tallinn slå på alla datum på den rutten eller måste dom gå igenom tex dag för dag eller vecka för vecka?Någon enstaka bokning har kunnat göras LHR-SIN, men det är tydligen väldigt svårt att hitta sådana platser så man ska ha stor tur om man kan boka det med Eurobonus.
ringde för att testa idag, hittade inget kring mina datum. Då sade damen "Im searching for all the destinations in Europe right now in the entire alliance"Kan Tallinn slå på alla datum på den rutten eller måste dom gå igenom tex dag för dag eller vecka för vecka?
De får inte upp en månadskakender, men duktiga agenter kan rätt snabbt kolla igenom någon vecka.Kan Tallinn slå på alla datum på den rutten eller måste dom gå igenom tex dag för dag eller vecka för vecka?
Däremot undrar jag om de inte behöver söka på olika flygplatser för att se alla möjliga rutter. Om de bara söker tex BKK-ARN så kan de säkert få förslag från systemet på tex BKK-FRA-ARN men det kan nog finnas gott om kombinationer som är helt rimliga och som inte tas med där.
Ja, men hur "galna" rutter föreslås? Det är ju en sak att den skjuter in ett extra stopp någonstans men den kommer ju fortfarande att hålla sig till routingregler för en de fares den hittat. När man bokar awards finns ju inte routingregler på samma sätt, så det finns ju möjlighet att boka rätt mycket friare...Jag vet inte hur deras system är uppbyggt, men den gds jag använder mig av ger förslag på alternativa flygplatser. Om man tex söker på FRA-BKK så kan man även få en överblick på avgångar från tex MUC och CDG, även om rutten inte ens inkluderar FRA. Connecting/Alternative Airports tror jag dom kallar det i systemet. Genom att tweaka dessa inställningar kan man säkert komma fram till ett ganska heltäckande resultat även vid ett fåtal sökningar.
Ja, men hur "galna" rutter föreslås? Det är ju en sak att den skjuter in ett extra stopp någonstans men den kommer ju fortfarande att hålla sig till routingregler för en de fares den hittat. När man bokar awards finns ju inte routingregler på samma sätt, så det finns ju möjlighet att boka rätt mycket friare...
Nja det är nog tyvärr att hoppas på för mycket.Jag tänker, och hoppas, att dom förhoppningsvis använder ett system som underlättar deras arbete och har möjliga inställningar som krävs för att enkelt kunna få fram en bra överblick utan att behöva göra 20 sökningar![]()