Senaste nytt

Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Det finns inga ställen med stjärnor i Miami dit jag snart skall på konferens, däremot är jag på jakt efter bra ställen att äta på. Någon som har tips?
Inte uppdaterat men jag var på Joe's Stone Crab när jag var i Miami 2011, det var riktigt gott om än amerikanskt i det att portionerna var gigantiska. Noterar att Zagat håller den högt.

Home page Joe's Stone Crab

Annars känns det som att de vanliga kedjorna är där, Zuma, Nobu och Hakkasan - knappast särskilt intressant. Borde ju däremot finnas en uppsjö intressanta syd- och latinamerikanska ställen downtown. Det skulle jag satsa på att reka. Tyvärr kan jag inte hjälpa till på den fronten.

Var nyss på Cviche 501 - som hade fått bra betyg av Zagat. Det var sådär. Har ätit avsevärt godare ceviche i NYC.

Finns mycket bra i Miami när det gäller mat, tyvärr är det lite si och så med service.
Zuma, mkt bra fräsch
Mr Chow, på W, trevligt när man är många eller familj
27, ganska ny, bra
Red, bästa steakhouse i Miami
Drunken Dragon, cool Korean
Il Molino, bra för att vara Italienskt i USA, Måste boka
Provade Azul också, kul,

Hoppas det hjälper,
Erik

Tack det blev Wolfgangs. Gott men knappast prisvärt. Samt CviChe 105 som var sådär. Mycket bra service på båda dock.

Nu blir det strax L'Ecrivain i Dublin (har hört att de andra med stjärnor är bättre men de var inte öppna idag). Skall bli intressant att testa. Rapport kommer.

Har någon här erfarenheter från House or Prime Rib i San Francisco? Läste någonstans att de hade en Michelinstjärna, eller så kanske det bara var jag som blandade ihop det med Peter Luger.

Toppen