Senaste nytt

Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Behöver restaurangtips för New York nu i december för mg och frugan ( helst Manhattan så de blir hyffsat enkelt då vi bor där) Utgår ifrån att lädret ska strykas tunt med järnet då jag förstått att det mesta är dyrt. Var ska man boka bord? Tackar experterna på förhand för tips! Agö mfl vad säger ni?
Se även denna tråd.

Tips på bra restauranger i New York | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Jag är själv väldigt sugen på Atera. Vill du ha en kul upplevelse går du t.ex. på Eleven Madison Park. Bra mat (kanske inte trestjärnig) och kul tema.

Atera

Jag var för övrigt för andra gången på Gaggan i Bangkok i går. Fortfarande mycket bra mat (men lite tafflig service). Några rätter är spektakulärt bra (exempelvis jätteräkan) - sannolikt blir indisk mat inte bättre än så (Tamarind - både i London och NYC är inte i närheten).

Oh Nahm, var där i i februari. Bra men tyckte det var stor nivåskillnad på rätterna. Håller Gaggan högre. Berätta gärna vad du tyckte.

Några av rätterna från senaste besöket på Esperanto. Som konstverk
IMG_1143.jpg IMG_1144.jpg IMG_1145.jpg IMG_1146.jpg IMG_1147.jpg IMG_1148.jpg IMG_1149.jpg

Ok. Nu är jag hemma från Nahm också. Det var bra men långt ifrån världsklass. Skulle nog inte gå tillbaka. Håller med föregående skribent att Gaggan är påtagligt bättre. En positiv överraskning var att styrkan på maten var hög trots att det var fine dining - samt att man inte på något sätt riskerade att gå därifrån hungrig. Vissa rätter var också mycket bra, exempelvis kycklingsoppan och "coconut ash"-puddingen. I jämförelse med de andra ställen på den asiatiska topplistan jag varit på var dock Nahm en besvikelse.

Som svar på tråden, Nej det gör jag inte! Har provat 3 st under en gourmet resa men blev inte imponerad, nu var det 20 år sedan men efter det har jag snarast undvikit dessa restauranger. Dock gör jag gärna ett onödigt stopover(med tillhörande en omväg till resmålet) för att besöka olika restauranger som jag har fattat tycke för. Förmodligen har jag lite för enkel smak för Michelin skulle jag tro.

Ang Nahm. Jag är normalt mycket förtjust i thailändsk mat (av thai-typ) men jag uppfattade steget från en normal thairestaurang i Bangkok till Nahm som för litet.

Toppen