Agö
Medlem
Väl värt ett besök imo!Hur var det? *nyfiken*
Väl värt ett besök imo!Hur var det? *nyfiken*
Jag väntar på dagen då Västerås får sin första stjärnaIdag fick min hemstad, Bergamo, sin första Michelin-stjärna på många år. Tyvärr innebar det samtidigt att våra två bib gourmand blev avlistade.
8km från centrum, i en förort, tillföll stjärnan "Il Saraceno" - ska boka bord snarast.
Grymt Vilken Joël Robuchon ska du besöka? Den i Paris (**) var min bästa upplevelse förra året, sanslöst god och enkel mat i en opretentiös miljö.Bokade nyss ett bord på Joel Robuchon, och nu gäller det att lista ut hur man ska fixa bord hos resten. Återrapporterar gärna om intresse finns![]()
Vill inte avslöja staden ännu, men det är en av hans L'Atelier (**)Grymt Vilken Joël Robuchon ska du besöka? Den i Paris (**) var min bästa upplevelse förra året, sanslöst god och enkel mat i en opretentiös miljö.
Det var bra, mycket bra! Men kanske inget som man blir lyrisk över. Vi tog stora menyn med vinpaket, och för samma pris kan man, enligt mig, få en bättre upplevelse i samma stad på exempelvis Thörnströms. Höjdpunkten var rätten med hummer, knutet ägg (variant på pocherat ägg) och gotländsk tryffel. Lågvattensmärkena var skalbit i mussel-ammisen, aningen torrt lamm samt servicen.Hur var det? *nyfiken*
Då har du inte varit på "trestjärniga" Lung King Heen. Fruktansvärt ointressant. Jämfört med Bo Innovation är det ett skämt. Det befäster bara min bild av hur bra maten är i Skandinavien och hur många restauranger som förtjänar uppmärksamhet.Testade Lincoln igår. Klart överskattat. Visst var maten helt ok men det var inte stjärnklass. Sannolikt det "sämsta" ställe med stjärna jag varit på. Ingen risk att man gick därifrån hungrig dock. På måndag blir det Betony, skall bli intressant att testa.