Senaste nytt

Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Det finns pärlor även i turistträsket Costa Blanca. Casa Alfonso (*) i Dehesa de Campoamor (55 km söder om Alicante, en dryg mil söder om Torrevieja) besöktes ikväll - övriga s.k. restauranger i närområdet är obeskrivligt dåliga. En riktigt bra middag, hög ambitionsnivå (fler än en * sannolikt), en kanonstart med förträffliga snacks, två läckra förräter och en bra huvudrätt. Sedan en liten svacka med anka och avslutningsvis en habil dessert. Det var bättre än förra gången jag var där, 2009.

Besökte det där stället häromdagen (som enda gäster) och blev måttligt imponerad,
roligare rätter än en ensam räka på en tallrik ficka man inte, verkligen inte värt priset.

Och därefter El Club Allard i Madrid som av någon anledning har fått två stjärnor
och inte heller det imponerade (jo, det var lite kul att man kunde äta matsedeln)
dessutom fjantig servitris.

Kan rapportera från Betony där jag åt lunch idag. Tar man hänsyn att det inkl ett glas utmärkt vin kostade 69 USD + tip var det mycket bra.. Lite småtråkiga rätter dock, men gott.

Besökte det där stället häromdagen (som enda gäster) och blev måttligt imponerad,
roligare rätter än en ensam räka på en tallrik ficka man inte, verkligen inte värt priset.

Och därefter El Club Allard i Madrid som av någon anledning har fått två stjärnor
och inte heller det imponerade (jo, det var lite kul att man kunde äta matsedeln)
dessutom fjantig servitris.
På samma tema: Lung King Heen i HK. Otroligt att ett sådant ställe kan ha tre stjärnor. Det var verkligen "the average Chinese" i bättre miljö och givetvis vassare service men det får man inga stjärnor på. Bo Innovation som jag besökte förra året var många klasser bättre imo.

Någon som har tips i Shanghai?

Ja, och det är inte gott. Brödet är alldeles för torrt och korven i regel överkokt. Hur man kan lyckas med det är en annan fråga...! Och då gillar jag verkligen korv med bröd.
Hvis du har brug for lidt Michelin-rehab findes der en foodcourt næsten lige under Radisson New World der har en del forskelligt - noget mere rustikt end andet...
Instagram - Her kan man også få helstegt blæksprutte på pind(!)
Instagram - "Kantinemad"

Hvis det skal være rigtigt autentisk findes der "The Grandma's" og klassikeren Nanjing Steam Bun Restaurant hvor man får dem to-go med lidt eddike... Dem med suppe i er rigtigt gode!

Behöver restaurangtips för New York nu i december för mg och frugan ( helst Manhattan så de blir hyffsat enkelt då vi bor där) Utgår ifrån att lädret ska strykas tunt med järnet då jag förstått att det mesta är dyrt. Var ska man boka bord? Tackar experterna på förhand för tips! Agö mfl vad säger ni?

Toppen