Senaste nytt

Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Var på Onyx 2010 eller 2011, helt OK men framförallt väldigt prisvärt.
Välagat, många serveringer och klassiskt men stelt.

Var och åt på Onyx förra veckan, tyckte att det var väldigt bra för att ha en stjärna.
Lite stelt i början, men i slutet släppte kyparen nördade loss ordentligt när han drog igång på brygg kaffe! (var gott men inte så starkt).

Har en bokning på French Laundry i Napa i mitten av april. Någon av er här på forumet som har varit där och vad tyckte ni i så fall? Är den lika bra som hypen säger?

Väldigt förvånad att Upper House i Göteborg inte fick en stjärna. Det kan dock ha att göra med att de slog upp dörrarna i September och inte varit aktiva udner hela Michelin-säsongen.

Kan tillägga att Kock & vin och Fond i Gbg förlorar sina stjärnor för att de bygger om och byter koncept (för den förstnämnda även namn) och inte pga att det skulel varit något tapp i nivån.

Är det inte fel tråd? Bar Boulud på Mandarin Oriental är prisvärt, men knappast en pub. Kiku för japansk mat (märkligt nog några kvarter från Japanska ambassaden). Kai för kinamat, men då är vi definitivt över flådighetsgränsen.
Ursäkta att jag frågar, men hur kan du få BB till prisvärt? Vin som på andra restauranger går på 200-300 pund gick på BB på 400-500 pund. Sen var maten okryddad och fantasilös. Enda behållningen var en vilt flirtande servitör. Hade inte Dinner By Heston varit stängd hade det såklart varit det givna valet!

Ursäkta att jag frågar, men hur kan du få BB till prisvärt? Vin som på andra restauranger går på 200-300 pund gick på BB på 400-500 pund. Sen var maten okryddad och fantasilös. Enda behållningen var en vilt flirtande servitör. Hade inte Dinner By Heston varit stängd hade det såklart varit det givna valet!

Det var ju synd att höra att köket inte levererade till belåtenhet. Själv var jag besviken på huvudrätten på Dinner när jag var där.

Det var ju synd att höra att köket inte levererade till belåtenhet. Själv var jag besviken på huvudrätten på Dinner när jag var där.
Ja, det var verkligen tråkigt. Om det bara hade varit en sak som stod ut, men nu var det i princip allt som fallerade på ett eller annat sätt. Osaltad spenat, potatispure smaksatt med tryffel som inte smakade tryffel. En dålig stekt köttbit. Dagen efter var vi på La Chapelle som var betydligt bättre (och hade resonabla priser på vinet).

Åt lunch på enstjärniga indiern Trishna i London (vid Marylebone High Street) i söndags. Mycket bra, i synnerhet förrätterna. Fem rätter (vilket var för mycket) för £33,50, en pitcher vin för £18, lite vatten och bättre te gick loss på £69.

De två förrätterna Trishna Seafood Salad och Hariyali Bream var sensationellt goda, huvudrätterna lite mer beskedliga och efterrätten, som vanligt på indiska krogar, trist.

London mars 2014 028.jpg

London mars 2014 029.jpg

Skulle sedan ätit på stjärnkinesen Kai i Mayfair men var alldeles för mätt så avbokade. Snyggt ställe också och utmärkt, servil service.

När det gäller indisk mat är Gaggan i Bangkok värt en resa. Extremt prisvärt dessutom.
Tamarind i London var bra när jag var där för en del år sedan men det sägs ha gått utför.

Toppen