Senaste nytt

Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Nej, två trestjärniga tror jag absolut inte att vi får. Möjligen Frantzén, även om jag själv gillar Matsalen bättre. Dessutom verkar jag vara den enda som inte blev nöjd på Oaxen förra året.

Var på Fäviken Magasinet förra veckan under Åre-semestern och tycker gott att de kan få en stjärna, även om jag inte direkt blev golvad av smakerna.

Kommande Michelin-besök är Onyx i Budapest om ett par veckor, ska bli väldigt trevligt.

Operakällaren, Bhoga (mycket rättvist) i Göteborg och Oaxen!

I Köpenhamn Clou, Marchal och Studio!

Kommande Michelin-besök är Onyx i Budapest om ett par veckor, ska bli väldigt trevligt.

Det besöket får du gärna följa upp efteråt här i tråden!
Planerar för en resa till Ungern under tidig höst, då vi aldrig kom iväg förra året som det var tänkt.

Jag har ju glömt rapportera att jag besökte Coi** i San Francisco för en vecka sedan. Snygga och nyrenoverade lokaler, bra och uppmärksam service, och trevliga bordsgrannar. Maten var kompetent utförd, men saknade den där extra wow-faktorn som man hoppas på för två stjärnor.

Var på Fäviken Magasinet förra veckan under Åre-semestern och tycker gott att de kan få en stjärna, även om jag inte direkt blev golvad av smakerna.

Fäviken Magasinet kommer aldrig att få en stjärna då det ligger för långt bort från någon stad i Sverige som testas.

Det besöket får du gärna följa upp efteråt här i tråden!
Absolut!

Fäviken Magasinet kommer aldrig att få en stjärna då det ligger för långt bort från någon stad i Sverige som testas.
Aha, där ser man. Tycker att det förekommer en hel del restauranger ute på vischan i Europa, men avstånden där är mindre så klart. Kände inte till att det fanns någon absolut gräns.

Aha, där ser man. Tycker att det förekommer en hel del restauranger ute på vischan i Europa, men avstånden där är mindre så klart. Kände inte till att det fanns någon absolut gräns.

Har för mig att det ska finnas en internationell flygplats inom ett visst avstånd för att restaurangen ska tas med i guiden.
Och med det antar jag att de inte räknar småflygplatser med begränsat eller endast säsongsbundna antal internationella rutter.

T ex Agö kanske vet mer och kan rätta mig om jag har fel?

Toppen