Senaste nytt

Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

I Göteborg är jag lite förvånade över att Upper House helt blivit förbisett i stjärnfallet. Att matupplevelsen skulle vara bättre på Bhoga eller SK Mat & Människor ställer jag mig ytterst frågande till (inte för att dessa är på något sätt dåliga).

testade AOC i torsdags. Bra men inte riktig toppklass. Tyvärr sänktes betyget av några ganska menlösa rätter och för en stjärnkrog ganska tafflig service. Potatisen med ägg och sparris var dock en rätt i världsklass. Plus dock för vinlistan med rätt många bra viner till ytterst rimliga priser.

I Köpenhamn rankar jag fortfarande Geranium högst.

Har booket et bord på Shang Palace (**) på Shangri La Kowloon næste mandag, skal blive spændende at se hvad de tilbyder.

Det har dog vist sig sværere at finde plads på (**) og (***) i Tokyo med 14 dages varsel..

Jag besökte Jungsik(**) igår. Mycket trevligt besök med personal som gärna diskuterar maten. Jag fick tre extra rätter som var baserat på vad jag berömt i de tidigare rätterna, och en rundtur av köket.

Jungsik är trevligt. Det verkar som de har som vana att bjuda på saker. Jag fick en extra efterrätt och en drink när jag var där (NYC).

Toppen