Senaste nytt

wenne87

Medlem
Fick ni även transporten till Labriz täckt annars hade jag nog tagit upp det med dem också. Mango House var en av våra bättre vistelser (även om stranden på hotellet var kass) så jag hade nog velat ha en hel del komp men verkar som att ni fått det :)
Yes! Och fick också välja upplägg med hotellen. Samt att vi oavsett betalar ett pris långt under vad Labriz kostar.
 
Nästa inlägg är det sista, där kommer jag summera den totala kostnaden för denna resa.

Sent skall syndaren vakna…

Hur som helst. Här kommer en transparent sammanställning av vad man kan förvänta sig att en 14 nätters resa likt vår kommer kosta (2 resenärer).

Jag använder mig av en app som heter TravelSpend där jag varje dag loggar våra utgifter. Appen hittar ni här: https://apps.apple.com/se/app/travelspend-travel-budget-app/id1434284824

682d4cfcdcc2bd0f42f9afba42d551f0.jpg



7e8196454cf0ae62e8a69cd0e9161f7b.jpg

5e82ad4461b3a6213d18f64ea3bfd479.jpg

3feac4274d34b2ad25f51947a1a90133.jpg

d3c534f52310fe469ff71abfc288998b.jpg
 
För intresserade kan jag betätta att vi återvänder till fantastiska Seyshellerna under 2024. Denna tråd skatt därför inte anses död, planering pågår…

…men innan dess ska vi till Zanzibar, så håll utkik efter en tråd i stil med ”Zanzibar, en reserapport inkl reseplanering 4pax (September 2023)”
 

Solomun

Medlem
Har resa till Seyshellerna bokad 13-23/12. Är en rätt enkel person utan större krav, ett rum med AC och en fin strand med gångavstånd och jag är nöjd. Vilka hotell och öar skulle ni rekommendera?
 

aikelo

Medlem
För intresserade kan jag betätta att vi återvänder till fantastiska Seyshellerna under 2024. Denna tråd skatt därför inte anses död, planering pågår…

…men innan dess ska vi till Zanzibar, så håll utkik efter en tråd i stil med ”Zanzibar, en reserapport inkl reseplanering 4pax (September 2023)”
Låter helt underbart. Sitter o lurar på vart min sista poängslatt ska ta mig.
Blir antingen Zanzibar eller en återresa till Seychellerna nästa höst.
Var ju bara vid Beau Vallon på Mahe och på La Digue senast, så det finns ju ställen kvar att besöka på Seychellerna.

Skickat från min SM-X700 via Tapatalk
 

Mikado

Medlem
Tack för en otrolig reserapport! Läst den flera gånger. Vi var på Seychellerna i mars 2020 och har längtat tillbaka varje dag sedan dess. Nu är vi på gång att boka en resa i oktober 2024. Dock har familjen utökats med två små som vid resan kommer att vara 1 respektive 3,5 år gamla.

Jag har en dröm om att cykla runt på La Digue (vi var bara där några timmar förra gången) men vet inte hur enkelt det är med barn? Ingen av dem lär kunna cykla själv, går det att hitta cyklar med bra barnstolar som även rymmer större barn? Är också orolig för resan dit, i mars var vågorna okej men även då var hemresan något jag helst inte gjort med två barn...

Så för enkelhetens skull kanske det blir enbart Mahe. Vad är era erfarenheter av att köra bil på ön? Jag har aldrig kört i vänstertrafik men det kändes som att det var ganska lugnt och bra vägar när vi var där (vi bodde på Kempinski på sydvästra ön). Hade varit roligt att hyra bil någon dag och se lite mer.
 

Mikado

Medlem
Nöjd? Vi ska avsluta vår vistelse på Seychellerna där (endast 2 nätter).

Edit. Vi valde flyg Mahe-Praslin ToR.
Mycket nöjd! Bra mat, fin strand, fina rum, vänlig personal och vi fick bubbel både på förlovningsdagen och vid ankomst utan att ha status. Var väldigt lugnt, kanske tack vare att corona börjat komma. Hade gärna bott där igen den här gången men priserna är inte riktigt de samma så vi får se vad ekonomin tillåter.
 
Tack för en otrolig reserapport! Läst den flera gånger. Vi var på Seychellerna i mars 2020 och har längtat tillbaka varje dag sedan dess. Nu är vi på gång att boka en resa i oktober 2024. Dock har familjen utökats med två små som vid resan kommer att vara 1 respektive 3,5 år gamla.

Jag har en dröm om att cykla runt på La Digue (vi var bara där några timmar förra gången) men vet inte hur enkelt det är med barn? Ingen av dem lär kunna cykla själv, går det att hitta cyklar med bra barnstolar som även rymmer större barn? Är också orolig för resan dit, i mars var vågorna okej men även då var hemresan något jag helst inte gjort med två barn...

Så för enkelhetens skull kanske det blir enbart Mahe. Vad är era erfarenheter av att köra bil på ön? Jag har aldrig kört i vänstertrafik men det kändes som att det var ganska lugnt och bra vägar när vi var där (vi bodde på Kempinski på sydvästra ön). Hade varit roligt att hyra bil någon dag och se lite mer.

Det kan vara svårt med cyklar för större barn som ej kan cykla själv, försök kontakta boendet i förväg för att se om dom kan fixa det åt er.

Angående bil på Mahé sånär det lungt, inga som helst problem.
 
Toppen