bvs
Medlem
Syftet med resan är alltså att slappa på stranden och ha det allmänt gött.
Men det är över nyår och det tyder ju då på utsatthet för sjögräs (enligt @Mattias Holméns karta) samt så säger @TP12 att stranden är kass.
Vidare så anger hotellet på sin hemsida att det är mandatory new year dinner för 400 Euro per person vilket enligt trip-advisor tog slut vid 22-tiden och inte var värt.
Kan någon övertyga mig att det är värt det eller ska jag skrota hela planen och hitta på något nytt?
Är det bättre att ta Hilton Seychelles Labriz? Tycker det verkar stökigt eller dyrt att ta sig dit och tillbaka, värt?
Tacksam för input i denna något skakiga resplan, finns ju alltid risk att TK bestämmer sig för att skota planen åt oss.
Skrev om vår vistelse på Labriz några sidor bak i tråden. Alla bor i egen villa som finns i varierande storlekar, vi bodde i näst högsta kategorin med egen pool som också låg längst bort och mest avskilt längs med stranden. Gemensam pool finns vid huvudområdet. Vi valde det minst stökiga men förmodligen dyraste sättet att ta oss dit, helikopter direkt från flygplatsen, så jag har ingen erfarenhet om hur det är med båten.
Vi var också där över nyår och det var mandatory "gala dinner" där man fick välja en av deras restauranger, vet att de skrev något om extra avgift men jag tror den låg på rumspriset redan.
Värt att tänka på är ju att det inte finns något annat ställe på ön att käka på än hotellets egna restauranger.
Allt som allt var det en av de absolut bästa sol och badsemestrar jag någonsin varit på men gillar du variation och åka runt till nya ställen varje dag så ska du nog välja något annat